Intern Geheugen werkt wel, games niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juppie

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Beste pc-vrienden,

Probleem.

Even ten eerste mijn pc gegevens.
Ik heb een Compaq Pressario type S3550NL.
Hierin zit standaard intern geheugen, nl 256MB DDR-333.
Nu komt de vraag.

Ik game regelmatig, met name C&C Generals. NU heb ik een tijdje Skype ontdekt. Echter als ik aan het gamen ben, en er belt iemand via Skypedan spring ik terug naar bureaublad om op te nemen. Maar nu kom ik niet meer terug in mijn game. Een zwart veld is alles wat ik zie.

Diverse mensen vertelde mij dat ik extra intern geheugen moest aanschaffen.
Zogezegd zo gedaan. Echter nu start er helemaal geen game meer op, zelfs niet na herinstallatie.
Is mijn intern geheugen nu té snel tov mijn grafische kaart?
Correspondeert mijn 2e geheugenkaart niet met mijn eerste?
Of....????????

Graag jullie reacties aub

De oorzaak was niet het geheugen in het begin. Het is gewoon zo dat bij sommige games het switchen onmoggelijk is.

Draai eens memtest86 op het geheugen
http://www.memtest86.com/
Draai het eerst eens onder windows en als je nog geen fout gevonden hebt kan je een iso downloaden, deze op cd branden en dan vanaf de cd de test doen.

Gelukt !~!!

lamp zei:
De oorzaak was niet het geheugen in het begin. Het is gewoon zo dat bij sommige games het switchen onmoggelijk is.

Draai eens memtest86 op het geheugen
http://www.memtest86.com/
Draai het eerst eens onder windows en als je nog geen fout gevonden hebt kan je een iso downloaden, deze op cd branden en dan vanaf de cd de test doen.

Ik heb niet jouw Memtest86 gedraaid.
En waarom niet??
Via de verkoper, waar ik mijn geheugen gekocht heb, had ik een trouble-shoot mailtje gehad, met daarin enkele stappen welke ik moets doorlopen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik heb de nieuwste drivers van mijn grafische kaart gedownload, via de Nvidia site.
Daarna software-matig de grafische kaart verwijdert. Dan opnieuw opstarten, en het gedownloade progammatje van Nvidia geInstalleerd, en ik kon alles draaien.

Het gamen icm Skypen gaat nu perfect, en daarbij dank ik iedereen die mee heeft gedacht.:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan