Intern geheugen wordt maar half gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steejfun

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
goeiedag Helpmij gebruikers,

ik heb een HP Pavilion dv6700 en ik wilde zijn ram geheugen uitbreiden er zat 3 GB in dus heb ik 1 1GB verwijderd en er een 2GB bijgeplakt nadat ik dat gedaan had heb ik mijn pc opnieuw opgestart en als ik naar deze computer ging stond der onderin netjes 4GB maar ik merkte geen verschil hij was niet sneller geworden dus ik strart dxdiag op er stond der dat ik maar 3GB had dus met andere worden hij pakt van de 2GB die ik erbij heb geplakt maar 1GB mee, moest ik iets installeren? want dat stond der niet bij ?
dit zijn de specificaties van mijn laptop
Windows Vista Home Primium
inter core 2 duo 2,1Ghz
3GB DDR2
512 MB video geheugen

bedankt mvg steven

De 32-bits versies van Windows kunnen ook geen 4gb geheugen adresseren c.q. gebruiken, dua vreemd is het niet!

Dat de 32-bit versies dus geen 4gb intern geheugen herkennen en dus ook niet gebruiken

De 32-bits versies van Windows kunnen ook geen 4gb geheugen adresseren c.q. gebruiken, dua vreemd is het niet!

De 32-bit versies kunnen juist exact 4GB adresseren.... maar ja das dan wel alle geheugen die je in je pc hebt zitten plus nog wat andere zaken. dus van de 4gb moet je o.a. je vid geheugen nog afhalen enzovoort dus kom je in de praktijk haast nooit hoger dan 3.2 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan