intern geheugen wordt niet herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter mach
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mach

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn computer. Het gaat hier denk ik om mijn RAM of om mijn MB. k heb twee RAM sticks van 4 GB. MIjn MB is een MSI Z77A-G45. Hierin zitten twee blauwe en twee zwarte slots. Met twee balkjes Ram erin herkent hij er telkens maar 1. hij herkent mijn RAM alleen als ik het in een van de slots doe die het verst van de processor afzitten (een blauwe en een zwarte). Het maakt hierbij niet uit welk balkje ik gebruik. Dus zelf denk ik dat het niet aan mijn RAM ligt. Het leek mij echter ook appart dat er ineens twee van die slots kapot zijn gegaan, want het werkte eerst wel allemaal. Weten jullie of ik misschien iets verkeerd heb gedaan met mijn instellingen waaruit dit probleem kan voortkomen? Of is mijn MB kapot?

Alvast bedankt voor jullie reacties ;)

Mach

Als je 2 banken gebruikt moeten ze in dit geval in de zelfde kleur slot zitten ivm dual channel gebruik, anders wordt er idd maar 1 herkend of de pc start niet op.

Klopt, ze zitten ook allebei in of blauw of zwart, maar ze doen het alsnog niet terwijl ze het eerst wel deden

En waar kijk je naar die hoeveelheid ram?
En welk OS gebruik je, en is die 32 of 64 bit?
Bios al gereset?

De hoeveelheid Ram hebik bekeken via mijn systeeminformatie en in taakbeheer wordt er ook 4 gb aangegeven. Ik heb Windows 7 64 bit een hele tijd gebruikt en ik ben recent overgestapt op windows 10, maar het probleem speelde al voor deze overstap. Ik heb de bios nog niet gereset, zitten hier nog risico's aan als ik dit doe?

Ipp niet, alleen de tijd instellen en even de bootopties nalopen, als je zelf er nooit wat in hebt gedaan zal de tijd instellen voldoende zijn.

Je kunt ook eerst even in de bios kijken hoe het wordt aangeven, is het daar wel 8GB dan zit het in windows, in taakbeheer staat bij opstarten en geavanceerde opties niets aangevinkt?

IN mijn bios staat ook dat ik 4 GB RAM heb. in taakbeheer staat bij opstarten en geavanceerde opties niets aangevinkt. Ik ga de bios vanavond/morgen resetten en ik zal dan een update geven of het gelukt is, bedankt voor de reacties tot nu toe iig.

Indien in de bios 4GB zal 1 reepje echt zijn overleden, bios reset proberen.
In windows is het dan sowieso maar 4GB, die leest de bios uit.

Maar ik heb de twee balkjes los van elkaar getest (dus 1 tegelijk in mijn MB), en daar deden ze het wel allebei

Hù?
Lol, dus in alle sloten worden beide afzonderlijk gezien maar samen niet meer?

Toch maar die bios reset proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan