intern geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Nou volgende week zaterdag wordt mijn computer uitgebreid met extra geheugen.

Ik heb maar gekozen voor 512 mb erbij te zetten.
Er werd mij verteld dat de kosten ongeveer 105 euro waren, maar dat is elke dag verschillend.

Weet iemand waarom dat elke dag/week verschillen is dan?

En verder hoop ik en verwacht ik ook dat de problemen die ik had zijn opgelost, ik maakte bijna altijd 100% gebruik van het intern geheugen. (aida32)

En dus haperde de muziek heel erg als ik deze op had staan. dit heeft toch te maken met het intern geheugen??

Dus 2 vragen eigenlijk, over de kosten of dat normaal is. en of dat probleem opgelost zal zijn.

ik wacht op jullie reacties :)

Geplaatst door Disturbed

Weet iemand waarom dat elke dag/week verschillen is dan?

Ik geloof dat dat met de dollarkoers te maken heeft. De prijs € 105,- lijkt me vrij normaal.

Dat van die kosten komt omdat het uit amerika komt en elke dag verandert de koers van de euro t.o.v. de dollar daardoor komt het. En die problemen met je muziek zijn dan waarschijnlijk wel over omdat hij dan het hele liedje in het intern geheugen kan zetten en anders zet hij er maar een gedeelte in en dan moet hij onder het afspelen steeds stukje copieeren en daar komt het stoten van.

Die prijs ligt redelijk hoog, het is er wel goedkoper te krijgen.

En als je geheugen echt vol zit kan het je problemen op lossen ja. Zorg iig ook dat je Winamp 2.81 hebt ipv 3, 2.81 is stabieler.

ik zag dat je een pentium 800 mhz hebt met nu 128 mb geheugen? In dit geval zou ik echt niet zover gaan dat ik 512 mb erbij doe want dan heb je dus ehh 640 mb geheugen en dat is gewoon abnormaal veel voor een pentium 800. Ik zou er 128 bijdoen, das goed genoeg, meer gebruikt hij toch niet, dus het is gewoon onzin, tenzij je echt autocad ofzo gaat draaien, maar dan nog is 640 voor zo'n systeem wel erg veel

Geplaatst door Robbert1978
ik zag dat je een pentium 800 mhz hebt met nu 128 mb geheugen? In dit geval zou ik echt niet zover gaan dat ik 512 mb erbij doe want dan heb je dus ehh 640 mb geheugen en dat is gewoon abnormaal veel voor een pentium 800. Ik zou er 128 bijdoen, das goed genoeg, meer gebruikt hij toch niet, dus het is gewoon onzin, tenzij je echt autocad ofzo gaat draaien, maar dan nog is 640 voor zo'n systeem wel erg veel

Grote onzin. 640 kan zeker handig zijn voor een P3 800, draai je XP en redelijk nieuwe games is het echt veel beter dan 256 mb geheugen.

Geplaatst door Disturbed
van Winamp heb ik versie 2.8

Dan ligt het daar iig niet aan.

De games die op een pentium 800 draaien hebben echt niet zoveel geheugen nodig, aan 256 heb je echt voldoende met p800

Je kan in een Opel Astra ook wel een formule1 motor zetten, maar das ook grote onzin, zo moet je dit ook zien.

Je kunt zat games draaien op een P3 800 die meer dan 256 nodig hebben. Ik zou gewoon voor 512 mb gaan, ben je ook wat beter voorbereid voor de komende programma's en Windows Longhorn, die zal dan ook nog soepel lopen met 640 mb geheugen.

Je kan in een Opel Astra ook wel een formule1 motor zetten, maar das ook grote onzin, zo moet je dit ook zien.

Dit is natuurlijk ook weer een beetje onzin aan meer intern geheugen heb je heus wel wat.

Geplaatst door Robbert1978
De games die op een pentium 800 draaien hebben echt niet zoveel geheugen nodig, aan 256 heb je echt voldoende met p800
Een van de computers hier is een P3 866 met 512 MB die draait met ME. Tot nu toe draaien aalle spellen er op. Generals en IGI2 is geen enkel probleem.

Eerst draaide hij met 256 MB geheugen, het veschil met 512 is goed merkbaar.

Dat muziek nu soms hapert, komt omdat hij dit deels in cache opslaat. Vooral met online-radio kan dit voorkomen. Hij gaat dan altijd eerst bufferen en mocht er te weinig geheugen voor zijn, dan kan et gaan haperen.

Van 256mb naar 512mb is opzich wel verstandig.

De meningen zijn verdeeld :D

Misschien is het wel iets te veel van het goede om er meteen 512 bij te zetten.

Maar ik heb nog even overlegd hier, of 256 erbij zetten of 512, maar het wordt toch de 512.
dan toch maar meteen goed doen :D

Bedankt voor de reacties :thumb:

Kijk wel even wat je moederbord maximaal aankan aan geheugen !
Maar als 512 extra erbij kan zou ik het gelijk doen !!

Je het een stuk goedkoper kopen bij norrod.nl wel zelf inpluggen maar zo moeilijkis dat niet
voor SDRAM 512Mb PC133 € 74,50

Hoe kan ik zien of mijn moederbord dat aan kan dan.

En voor die paar euro's extra mogen hun het er in zetten. (ik sta nie zo bekend om mijn handigheid) :D

Toch gek dat ze van de computerfirma daar niet over begonnen.

Dan eentje van 256 erbij
totaal is dan 384, lijkt me ook voldoende.

Maar zal het volgende week zaterdag eens vragen hoe het dan zit, als ik de computer weg breng.

In ieder geval bedankt voor het bericht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan