intern geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Storm

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2003
hoeveel intern geheugen kan Windows 98 aan? en Windows 98SE?

2 GIG maximaal.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
2 GIG maximaal.

Groetjes,
Bennie
Voor Windows 98? Waar heb je dat vandaan?

Ik heb altijd gelezen dat op het moment je meer dan 512 RAM hebt dat er zoveel geheugen wordt gebruikt voor het toewijzen van geheugenadressen dat er nauwlijks nog geheugen beschikbaar blijft.

Geplaatst door XP_PC

Voor Windows 98? Waar heb je dat vandaan?

Ik heb altijd gelezen dat op het moment je meer dan 512 RAM hebt dat er zoveel geheugen wordt gebruikt voor het toewijzen van geheugenadressen dat er nauwlijks nog geheugen beschikbaar blijft.
Idd, maar de theoretische ondersteuning is volgens mij wel 2GB, alleen boven de 512MB kunnen er problemen optreden.

Dit klopt onder windows 98 machine met een grote hoeveelheid RAM geheugen kan de maximale cachegrootte zo groot zijn dat Vcache alle adressen in de systeemarena gebruikt, waardoor er geen virtueel-geheugenadressen meer beschikbaar zijn voor andere functies.

Aanbevolen word idd er max 512 van te maken. al kan het idd oplopen tot 2 gig (en meer? ik meen ooit 4 gig gelezen te hebben) alle 9x varrianten hebben hier trouwens last van ook ME kan gebukt gaan onder dit probleem.

Er wordt gevraagd hoeveel werk geheugen win98 aankan en er wordt begonnen over een max aan hdd?

Die snap ik niet, maar een windows 98 werkt het best met 256 tot 512 mb werkgeheugen.

Dat komt uit eigen ervaring, op het moment dat je er meer in stopt gaat inderdaad windows te langzaam draaien.

groetjes jjw

Geplaatst door jjw
Er wordt gevraagd hoeveel werk geheugen win98 aankan en er wordt begonnen over een max aan hdd?

Die snap ik niet, maar een windows 98 werkt het best met 256 tot 512 mb werkgeheugen.

Dat komt uit eigen ervaring, op het moment dat je er meer in stopt gaat inderdaad windows te langzaam draaien.

groetjes jjw

Ik denk dat jij in verwarring komt omdat er over GB's wordt gesproken. Er staat nergens iets over HDD's hoor.

Goed lezen

Na nog eens het heke verhaal goed gelezen te hebben moet ik jullie gelijk geven.

Ik heb inderdaad wat verwarring bij mezelf ontdekt....

Ach....kan gebeuren....

groetjes jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan