intern geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joenuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Berichten
116
ik wil me intern geheugen upgrade..
de specificaties zijn als volgt:

Hp Pavilion 771
AMD ATHLON XP 1,67 GHZ
256 DDR SDRAM
moederbord naam: ONBEKEND
Moederbord Chipset VIA VT8366A Apollo KT266A

dit alles heb ik via everest home, heb me moederbord nooit vervangen dus raar dat deze niet herkend wordt.
Maar me intern geheugen wil ik dus nu naar 512mb brengen.
Is dit mogelijk en zo ja wat moet ik erbij kopen alvast bedankt
:D
 
Dat is mogelijk.

Je kan er 1 reepje PC3200-geheugen bij prikken van 256mb. De PC3200 staat voor de snelheid en hoe hoger dit getal, hoe sneller. Echter werkt deze snelheid alleen volledig als het moederbord dit ondersteund. In jouw geval niet en zal de snelheid gaan draaien op de snelheid van het reepje geheugen dat je al in je pc hebt zitten. Waarschijnlijk is dat PC2100.

Het nieuwe reepje van 256mb je kost je ongeveer €25.

Je hebt trouwens maar 2 sloten voor 2 geheugenbankjes.

Kan je hier bekijken:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?cc=us&docname=bph07467&lc=en
 
oke dank je, maar hoe komt het dan dat me moederbord niet herkend wordt en welke heb ik ..
en 2e vraagje is, als ik er nu 1tje wil halen bij dynabite welke moet ik dan hebben


edit:
zelf ook nog even gezocht en dit zou m moeten zijn dan

Merk DANE-ELEC

Type C3

Soort DDR PC2100

Snelheid 266 MHz

Capaciteit 256 MB

Garantie 98 Maanden garantie
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door joenuh
oke dank je, maar hoe komt het dan dat me moederbord niet herkend wordt en welke heb ik ..
en 2e vraagje is, als ik er nu 1tje wil halen bij dynabite welke moet ik dan hebben

Dynabyte is vrij duur hoor. Maar wil je em persé daar weg halen, pak dan deze:
http://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=18831

Is evensnel als het geheugen dat je al in je pc hebt zitten.

Je kan hier zien dat dit goed komt:
http://dynabyte.dane-elec.nl/dane_db.odb?stap=4&merkid=16&modelid=35&key=4966
 
we komen nu op 2 verschillende uit

Dane-Elec C53 256 MB PC2100 DDR-SO

Dane-Elec C3 256 MB PC2100 DDR

wat is t verschil..dus waar staat de SO voor
 
Geplaatst door joenuh
we komen nu op 2 verschillende uit

Dane-Elec C53 256 MB PC2100 DDR-SO

Dane-Elec C3 256 MB PC2100 DDR

wat is t verschil..dus waar staat de SO voor

Zie mijn reactie hiervoor.
 
okk bedankt, en laatste vraagje me pc kan maar max tot 512 mb intern hebbe toch?:)
 
waar zie jij dat zo snel dan , want zag volgens mij via everest dat het maar tot 512mb ging..en dan nog wat anders, is het niet slimmer dan voor mij aangezien ik maar 2 slots heb meteen 1tje van 512mb te kopen want dan hou ik nog 1 slot over en kan ik daar dan nog 256 indoen?? zou je me dat nog eventjes kunne uitlegge
 
Even nog een toevoeging. Besteed nog is 25 euro en je hebt een reepje van 512mb wat je pc weer wat kan versnellen. En die € 25,- extra moet vast geen probleem zijn.
 
nee dat was me laatste vraag dus ook..maar kan ik dan een reep van 512 en die van 256 erook in late zitte?? hoe zit dat ook alweer precies..:)
 
Die kan je er gewoon bij steken,ik zou dan wel het nieuwe reepje in het eerste slot steken(bank 0) deze wordt vaak als eerste aangesproken door je computer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan