Intern IP-adres extern bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Just1

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hallo,
Ik heb een servertje met Windows Home Server erop staan. Nu wil ik graag dat deze extern (via een ander netwerk) te bereiken is. Voor de server zit nog een router (Davolink 2020, standaart bij tele2 abbonement). Mijn router ondersteund geen UPNP en port forwarding maar wel virtual server en DMZ host. Ik heb al geprobeert wat virtual servers met de juiste poorten naar het juiste IP-adres in te stellen volgens de help van WHS maar dat lukte niet. Als ik naar mijn externe IP ga krijg ik de configuratiepagina van mijn router maar daar wil ik dus graag mijn website.
Hieronder een afbeelding van welke error Windows Home Server geeft.
HomeServer.png

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Alvast bedankt,
Just

just1,

je hebt het antwoord al.
kijk goed naar je foutmelding en controleer de instellingen.
denk dat je router het probleem is

Ik dacht dat UPNP alleen ervoor was dat een apparaat in een netwerk automatisch de juiste poorten kon openzetten dus ik dacht dat UPNP niet verplicht was. Maargoed, bedankt!
Just

Ik ga waarschijnlijk deze router kopen.
Ik heb internet via de kabel van tele2 en bij mijn huidige router gaat er een kabeltje in waar 'ADSL' bij staat. Moet ik dat kabeltje nu bij mijn waarschijnlijk nieuwe router bij 'Internet' plaatsen? En werkt dat? Of moet er dan weer een speciaal kastje tussen?
Als dit niet kan, ik zou graag een router willen die ver bereik heeft.
Alvast bedankt,
Just

Just,

We moeten je netwerk stap voor stap opzetten,anders zal je het niet begrijpen.
Je begint vragen te stellen over een netwerk dat je wenst op te zetten en routers dan je wenst te kopen.
je wil nu 2 routers aan elkaar koppelen en dan aansluiten aan je tele2 internet verbinding.
Gezien het feit dat router als DHCP ip adressen uitgeeft,zal je de deze optie moeten uitschakelen op router 2.
Alleen router 1 die direct aangesloten is op je tele2 modem zal dhcp ingesteld moeten worden.

ik zou beginnen met alles wat je wenst te doen vanaf router 1 alvorens je router 2 toevoegd.
sluit je router 1 aan je tele2 modem en test of je internet hebt en het vanaf buiten kan benaderen.
Management moet geactiveerd worden op de router alvorens je het kan overnemen vanaf buiten je iprange ( vanuit het internet).

mazzel met testen

Dus stel ik zou nu een nieuwe router kopen, eentje die UPNP enzo ondersteund, ben ik bang dat als ik naar mijn externe ip-adres ga ik nog steeds het configuratiescherm van mijn modem van tele2 te zien krijg. Ik zou dus graag daar mijn website die op mijn homeserver staat willen zien. Zou ik mijn site dan zien als ik naar mijn externe ip adres ga, ls ik mijn modem en router goed configueer (kan ik dan met DMZ host doen op mijn moden?)? Ik ben niet zo thuis in dit onderwerp, dus het spijt me als ik iets onduidelijk heb uitgelegd.
Just

Als ik naar mijn externe IP ga kom ik op volgens mij geen enkele manier lang die Tele2 modem (ik dacht eerst dat het een router was maar blijkbaar niet?).
Geen idee wat ik nu moet doen.
Just

just1.je stelt alleen vragen en vertelt niet wat je hebt gedaan en aangezien ik niet naast je zit ,zal ik vanuit jouw info moeten werken en dat is erg lastig want je verschaft helemaal niets.
Voor een beginner met netwerken weet ik dat je het erg lastig maakt. ik hoor je

Sorry, ik zal proberen het duidelijk uit te leggen:
Ik heb een computer met Windows Home Server, een Multimedia moden van Tele2 (dat is een davolink dv-2020) en ik ga een linksys WRT160NL kopen.
Ik ga de Linksys router achter de modem van tele2 zetten en wil dus mijn eigen netwerkje met die router. Dat lukt wel.
Volgens mij moet ik dan DMZ-host op die modem gebruiken naar het IP van de router.
Nu wil ik graag dat het servertje met WHS op de router zit en de website die erop staat (die is nu al goed te bereiken via 192.168.1.12, intern ip dus) te bereiken is als ik naar mijn externe IP ga, of op een andere manier zodat hij wel extern bereikbaar is.
Ik vraag me alleen af of die modem poort 80 wel wil doorsturen, want ik kom dat met mijn huidige netwerkje, waarbij alles op die multimedia modem zit, kom ik met poort 80 op geen enkele manier langs dat configuratiescherm van de modem, terwijl het servertje wel is geconfigueerd en ik via Virtual Servers de juiste poorten heb opengezet naar 192.168.1.12.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is?
Just

Blijkbaar niet een veel voorkomende vraag aan de reacties te zien...:shocked:
Just

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan