intern netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

alex1958

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Berichten
16
heb recentelijk een vista machine in het netwerk
op mijn router is een NAS station aan gesloten voor eventuele backup
alle stations zijn draadloos
alle stations zien elkaar en dit NAS station
echter de vista machine ziet niets
volgens microsoft moet ik een patch downladen op de XP machines
heb ik gedaan, echter de vista machine wordt niet zichtbaar
graag een oplossing of een aanknoop punt van iemand
:confused: :confused: :confused: :confused:

mvg alex arp
 
Vista zit op het moment vol bugs..:mad: beter XP :love:
Had het zelfde probleem als u/jij
 
begrijp ik helemaal, echter vista is geleverd bij een acer laptop en als ik daar een en ander aanwijzig wat gaat er dan met eventuele garantie gebeuren als de originele software er niet meer opzit?

alex arp
 
Heb je ook deze stappen doorlopen?

Let wel, Vista is behoorlijk dichtgetimmerd, en je alle mappen die gedeeld moeten worden, zul ook na moeten zien wie er rechten voor heeft.

En uiteraard de firewalls instellen.
 
:thumb: :thumb:
heb jou berichtje even door gekeken, en zal morgen een en ander is proberen
alvast bedankt en je hoort van mij

mvg alex arp:thumb:
 
Lange Pier,

heb het geprobeerd, echter geen resultaat, ik heb heb de vraag nu ook bij tips en trucs gepost.

toch alvast bedankt voor het meedenken


mvg alex
 
Draait hier prima, local network ingeschakeld, zelfde groepsnaam, schijven delen, rechten aan iedereen gegeven, dat was eigenlijk alles om het te laten werken.
 
Nee, heb alleen bovenstaande gedaan, maare, ik heb alle beveiligingen uit staan, misschien dat het daar aan ligt.
 
:D :D :D

ik heb de oplossing gevonden, als ik de vista machine door de router laat lopen via het kanaal DMZ , ziet hij alles en is hij bereikbaar.
nu weer uitvinden hoe ik hem normaal door de router kan lozen, ik heb daar nul ervaring mee

alex
 
Ik begrijp hier dat je via DMZ wel toegang krijgt, lijkt me dus de firewal van je router die het probleem leverd.
kijk eens of je je ip adres in de veilige lijst van je router kan zetten.
Dan lijkt het probleem opgelost
Succes.
John
 
ik heb inmiddels mijn organieke router van linksys weer terug en probeer deze achter de livebox van wanadoo weer aan het lopen te krijgen, ook niets dan ellende

groetjes alex
 
aaaaaa livebox. :evil:

maar als het in de dmz mode wel lukte dan is het toch de interne fire wall die je in de weg zit, OOK LINKSYS HEEFT DAT. DUS KIJK MAAR EENS OF JE IP ADRESSEN ER WEL IN STAAN IK HEB OOK LOPEN ROMMELEN MET DE ROUTER OM HET VOOR ELKAAR TE KRIJGEN .
uITEINDELIJK GEWOON DE FIREWALL ALLE IPADRESSEN HANDMATIG IN VEILIG GEZET EN OPGELOST,
 
ik heb het boven water, op de vista machine wordt door in dit geval de firewall van windows uitgeschakeld doo symantec internet security en vaak ook door andere security programma's
echter als je in het firewall tabblad kijkt, staat de windows firewall uit, bij dit tabblad is ook nog een tabblad met geavanceerd, hier heb je de mogelijkheid een vinkje voor wireless en lan verbindingen te zetten om geen contact te zoeken.
en voila de vinkjes weghalen accorderen en nu ook bij de vista machine is het netwerk te aanschouwen, tot zover.

wat betreft mijn linksys router, blijf ik nog met vragen zitten.
 
ja dat klopt , ik dacht dat je daar al gekeken had ( is meestal het eerste wat je nakijkt..hih)
Maar je hebt nog vragen over je router mischien kan ik je helpen
 
ik heb de famous en beroemde router wrt54g van linksys
uit de diverse verhalen die de ronde gaan om dit apparaat achter de livebox te krijgen en ook nog werkend, kunnen boeken mee vol schrijven.
officieel gezien moet hij als router achter de livebox kunnen werken volgens de linksys helpdesk, maar dat even goed en daarna weer ellende.
dus de andere optie is een veredelde wireless switch.
de livebox spuugt ip adressen uit van 192.168.1.10 tot 50 submask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

nou lees ik dat ik in de linksys een statisch ip adres moet ingeven uit de range van de livebox bijv. 192.168.1.30 submask 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1

verder naar onderen heb ik het ip adres van de router veranderd naar 192.168.2.1 , anders kan ik daar nooit meer bijkomen

daaronder heb ik de dhcp op disabbled gezet

mijn vraag, zit ik goed of niet
 
Laatst bewerkt:
ja en nee. ga je de linksys als router benutten en als hub dan zorg je dat op de livebox de dhcp uit staat en geef je de linksys de dhcp optie aan.

linksys gaat dan alle pc en dergelijke een ip adress toewijzen.
de livebox heeft nu een statish uitgangs adress
\192.168..?? de linksys moet nu ook als wan adress dus ip 192.168.2.1 krijgen (maar zalk hij zelf wel herkenen.
de rest van de apperatuur krijgt dan automatich 192.168.2.** toegewezen.

echter ga je linksys puur als wirless benuten dan is het dus oivebox als dhcp server en de linksys statich vast ip geven
moet werken
 
alles bij mij is wireless, dus de livebox stuurd aan, kabel lan ingang livebox gaat naar de lan pooort 1 van de linksys dus als switch ingesteld, kloppen dan mijn ip waarden?
 
ja als je de linksys neer zet als lanswitch (bekabeld) klopt het .
en je livebox als wlan switch als het daarmee werkt vergeet niet onderwerp te sluiten
met vraag opgelost
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan