intern toetsenbord uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brdwk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
ik heb een asus laptop, en de ctrl toets blijft ingedrukt. of dit hardwarematig of softwarematig is weet ik niet. Ik wil in iedere geval het toetsenbord (permanent) uitschakelen zodat ik een ander toestenbord kan gebruiken. Hoe moet dit?

brdwk

Zonder volledige aanduiding welk type Asus laptop dat is wordt het moeilijk je gericht advies te geven, denk ik...

Tijs.

Dat is nog te algemeen vrees ik. Zie bijlage welke subtypes er van zijn, van de z9100 serie.

Tijs.

Bijlagen

• types_z9100_notebooks.JPG
    types_z9100_notebooks.JPG
    14,8 KB · Weergaven: 153
Ik heb de handleding van de -N variant doorgenomen, en er lijken geen hardware/bios mogelijkheden te zijn om het interne toetsenbord uit te schakelen.

Wel zou het mogelijk moeten zijn een USB toetsenbord (ook Bluetooth bij sommige modellen) aan te sluiten, maar ik vrees dat dat je probleem niet verhelpen gaat, omdat dan volgens mij ook het interne toetsenbord nog actief is. Wél zou je kunnen proberen (met het USB toetsenbord aangesloten) in Apparaatbeheer te kijken of zowel het interne toetsenbord als het externe toetsenbord ergens vermeld is, en het interne model dan uitschakelen (zie bijlage voor hoe ik het mijne zou kunnen uitschakelen, grijs omdat ik maar 1 toetsenbord heb aangesloten, maar het gaat om het idee waar je moet zijn).

Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• toetsenbord_uitschakelen.JPG
    toetsenbord_uitschakelen.JPG
    75,4 KB · Weergaven: 439
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan