Internal Server Error 500, wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

davoezzz

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Hallo helpmij.nl,

Ik probeer wordpress op te zetten op een domein die ik vanuit IIS 7 beheer.

Zo ver ik weet heb ik niks fout gedaan, maar als ik naar het domein toe ga, krijg ik de melding: "Error establishing a database connection".
Nu had ik op een filmpje gezien dat dit te verhelpen is door naar: http://"domein van website".nl/wp-admin/maint/repair.php
het volgende probleem is dat ik dus als ik naar deze pagina ga, ik een internal server error 500 krijg met daarin de melding: "There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed."

Heeft iemand enig idee waar dit door komt?

Mvg,

DaVoezzz

Die 500 melding is berucht. Is eigenlijk een redelijk generieke melding dat er een fout is opgetreden.

Probeer eens een simpele php pagina neer te zetten die enkel een verbinding maakt naar je mysql. Kijken of dat werkt.

Dan krijg ik de melding: "error to establishing a database connection"

Laatst bewerkt door een moderator:
misschien iets met userid en wachtwoord richting je database?

Ik start op windows server MySQL workbench op, daarin staan onder de kop: Server Administration 2 dingen.
Hierop log ik in, daarbij geeft hij aan username: root, wachtwoord ****. Dit voer ik in en daar log ik in op (volgensmij) de database.

Deze gegevens, username: root, wachtwoord: **** en host: localhost.

Is hier iets verkeerd aan? Of zit ik qua server gewoon helemaal verkeerd.

Werkt php zowiezo wel binnen IIS? En heb je de mysql plugin in php wel geladen?
Wellicht een goed plan om even phpMyAdmin als aparte site in IIS in te richten en te kijken of je daarmee verbinding kunt maken. Bovendien kun je dan meteen nakijken of je vanaf localhost wel mág verbinden met de database(!)

Tijs.

Heb je wel een database aangemaakt waar Wordpress zich kan installeren? (help zelf overigens geen idee hoe dat op een Windows server zou moeten, heb je phpmyadmin?

Ik heb nu tot dusver alles geinstalleerd dat ik in mijn localhost m'n wordpress kan beheren.
Er hangt een MySQL server achter en alles werkt naar behoren.

Maar nu wil ik mijn wordpress blog hosten via een DNS adres. Dit deed ik met mijn HTML site ook, en dacht dat het hetzelfde zou gaan.

Niets is minder waar. Eenmaal het IP adres en hostnaam van de host ingegeven in IIS 7. En dan door naar de website die vanuit daar gehost word.

Ten eerste linkt hij niet automatisch door naar mn blog, maar moet ik /wordpress(naam blog) achter mijn .nl domein zetten.
En ten 2e word dan de blog weergegeven zonder opmaak...

Hoe kan ik deze problemen nu oplossen?

Hier de link van de site hoe het er nu uit ziet: Link

Ten eerste linkt hij niet automatisch door naar mn blog, maar moet ik /wordpress(naam blog) achter mijn .nl domein zetten.
En ten 2e word dan de blog weergegeven zonder opmaak...
1) Klopt, je moet Wordpress ook niet in de map wordpress installeren maar direct in de hoofdmap.
2) Het css bestand http://localhost/wordpress/wp-content/themes/twentyeleven/style.css kan niet gevonden worden, vandaar.
EDIT: Voor de duidelijkheid, dat bestand kan niet gevonden worden omdat het niet op http://localhost staat maar op pyro-info.nl, het is ook beter om relatieve paden te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ik probeer nu de bestanden uit die map in de hoofdmap te zetten. Maar dan staat er ineens dat ik rechten nodig heb, terwijl er maar 1 account op mijn windows server is...

eh, daar kan ik je niet mee helpen ben ik bang, heb geen ervaring met Windows servers.

Oke, ik heb het opgelost door eff wordpress opnieuw erin te zetten.

Nu heb ik m draaien op mijn gewone domein, maar nogsteeds zonder opmaak? Hoe kan ik hem wel met opmaak laten laden?

Als ik probeer in te loggen geeft ie aan: The requested URL /wordpress/wp-login.php was not found on this server.
Terwijl dat via localhost wel gewoon lukt!

@Davoezzz :Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster Snel reageren.
Nu quote je telkens de voorganger en topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan