internat via de kabel (niet draadloos!) valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

12youri12

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2011
Berichten
135
mijn internet valt sinds dat ik windows 8.1 heb weg alleen niet het draadloose internet maar de kabel!
soms werkt het om kabel opnieuw in mijn laptop steken maar meestal moet ik mijn laptop herstarten.
als ik dan naar de netwerk status kijk wanneer hij niet werkt valt mij aleen op dan hij bij ipv4 en 1pv6 geen verbindings mogelijkheden heeft.

heeft iemand een oplossing dit is namelijk erg irritand.
 
a. Wat had je hiervoor dan? Windows 7? Windows 8.0?
b. Welke bedrade netwerkkaart gaat het over? [Zie apparaatbeheer] Merk + type of evt. de Hardware id
c. Heb je de ingebouwde Microsoft driver voor je netwerkkaart of er zelf eentje geïnstalleerd (bijv. via je chipset drivers)?

Tijs.
 
a. ik had windows 8 hiervoor
b. broadcom gigabit ethernet
c. ik gebruik de drivers die al op mijn laptop waren geinstaleerd dat is volgens apparaatbeheer van microsoft
 
Ok, je kunt proberen drivers te zoeken op de website van Broadcom.
Kijk eerst hier voor de methode en bijbehorende tabel om uit te zoeken welke driver je precies nodig hebt vanaf deze webpagina.

Tijs.
 
wanneer ik de drivers probeer te instaleren krijg ik de melding dat er een instataltie timeout is
 
Geef even precies door wat het eerste deel van mijn instructie aangaf welke driver je nodig had (NetXtreme Desktop/Mobile, NetXtreme II, NetXtreme Server, NetLink etc.)
Oftewel: Ik wil weten welke driver je probeert te installeren. Van elke driver is (zover ik kan zien) ook een versie beschikbaar die je in Apparaatbeheer kunt gebruiken, dus zonder installatie-programma erbij.

Tijs.


Tijs.
 
ik probeer de desktop/mobile driversmaar dat is geen instalatie bestand ik probeerde m op de handmatige manier ook te instaleren
 
Ik vraag me af of je dat wel goed doet:
a. Pak de driver eerst volledig uit(!) Onthoud waar de driver nu uitgepakt staat.
b. Open Apparaatbeheer, en klik Netwerkadapters open
c. Rechtsklik op je bedrade netwerkkaart, kies voor "Stuurprogramma bijwerken", geef aan dat de update LOKAAL staat, en blader daarna naar de map waar je de driver had uitgepakt (zie a.)

Kleine toevoeging:
Voor W8 32-bit: link
Voor W8 64-bit: link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik doe dat ja alleen nu dat ik het nogmaals deed gaf die aan dat er geen betere drivers waren
 
Je zegt: "Nogmaals"... Kijk eens in Apparaatbeheer na of je nu niet al die Broadcom drivers gebruikt ipv. die van Microsoft?

Tijs.
 
sorry voor de onduidelijkheid maar het probleem lijkt nu opgelost te zijn ik gebruik nu de drivers van broadcomm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan