Interne CD/DVD-rom-drive tikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hallo. De interne drive van mijn notebook maakt een tikkend geluid wanneer er een schijf
geplaatst is maar ik geen actie uitvoer. Het getik is regelmatig en lijkt dus bij elke rotering
plaats te vinden...

Wordt irritant. Iemand een idee?

Nee, het is er niet als er geen schijfje inzit en ook hoor je niets als ik met de schijf bezig ben
Uitgesloten dan toch?

Het verdwijnt trouwens ook gelijk na het uitwerpen.

Dat is wel zeker, maar hoe het komt is de vraag :).
Of liever, hoe vebeter ik het? Zou het geen kwaad kunnen?

Is ook niet verstandig nee. Waar hij aanloopt weet ik niet.
Heeft één van jullie verstand van blah, blah, blah?
Wil je dan het laatste bericht op ** Knip **
even lezen?

Mod-edit:
Het is niet de bedoeling te gaan linken naar een ander topic van je.
Link verwijderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Een leesoptiek die klikt , is een duidelijke indikatie dat deze vervuild is ..... "focusproblemen"

Deze eens zuiver maken d.m.v. oorstokje en wat "eau de cologne"

Mits dit een portable is , is dit nog zo eenvoudig , want deze komt ook naar buiten indien je de drive opendoet.

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Een leesoptiek die klikt , is een duidelijke indikatie dat deze vervuild is ..... "focusproblemen"

Mits dit een portable is , is dit nog zo eenvoudig , want deze komt ook naar buiten indien je de drive opendoet.

Peter

een LIFEBOOK lijkt mij een ''portable''

Hallo

Peter

OK, maar wat moet ik dan precies schoonmaken?

OK, zal het zo even doen. Maar hoe kan wat vuil nou een tik veroorzaken? :confused:

Die tik is meestal de laserkop die van zijn plaats wil komen maar wat niet lukt door één of andere oorzaak.

Maar hoe kom ik erachter wat die een of andere oorzaak is. Het is trouwens als ik
hem met rust laat. Na een minuut of tien stopt het, dan gaat de schijf dus stil liggen.
Maar direct na snelle rotaties omdat ik hem bijvoorbeeld verken gebeurt het weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan