Interne CD/DVD-rom-drive tikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Voor de duidelijkheid....

Het klikken van een vervuilde leesoptiek komt doordat deze zich niet korrekt kan focusseren en in een ultieme poging dit toch te doen , aanloopt tegen zijn mechanische begrenzing. (de leeskop "laser" beweegt zich immers buiten de toegestane limieten op en neer")

Indien dit langdurig gebeurt , kan uiteindelijk de laser sneuvelen , wat meestal het economische einde betekend voor de betrokken drive.

Zoals reeds eerder vermeld , mits dit een portable betreft , komt de leeskop "laser" mee naar buiten , en is deze gemakklijk toegangkelijk .

Het reinigen is d.m.v. een oorstokje en wat "eau de cologne " een fluitje van een cent ...

Hoe je dit doet heb ik vroeger reeds ettelijke malen aangehaald .

P.s. : uw notebook ... bezit deze ook een typenr/merk & ouderdom ???
Het uiteindelijke stopen met klikken komt doordat de drive zijn vergeefse leespogingen opgeeft.

Laatst bewerkt:
Ik dan ook maar even voor de duidelijkheid...

Het kan niet zo zijn dat het komt door een mislukte lezing. Het is wanneer ik de schijf
niet gebruik, maar wanneer deze vlak voor of vlak na gebruik in het station ligt. Na enkele
minuten gaat hij dan stilligen, het getik stopt. Wanneer het inderdaad zou zou zijn dat
het door leesfoutjes door een vuile laser komt, zou het getik ook tijdens het actieve lezen
moeten plaatsvinden.

Het beteft hier een XXODD M660N, ontvangen op 12 oktober 2006.
Windows Vista Home Premium.

Hallo

Indien je de leesoptiek reeds hebt gereinigd , met nog steeds dezelfde problemen/symptomen , dan vermoed ik een software probleem .

En ... moet ik afhaken .

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan