Interne geheugen van een compaq pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

undercoverwr

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Hallo iedereen. Ik heb een probleem met mijn interne geheugen het zit zo ik had mijn interne geheugens ( eentje met 2 gigabyte en de ander is 1 gigabyte)eruitgehaald en daarna weer ingezet. Toen ik het weer erin had gezet piept hij als ik mijn pc opstart en ik heb alleen zwart beeld. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. M.v.g. Robert

Laatst bewerkt:
Hoe piept íe?
één lange onafgebroken piep of
meerdere peipjes achter elkaar (lang)
meerdere korte piepjes echter elkaar?

Haal de reepjes er nog eens uit en begin met één reepje te plaatsen. Start daarna op, wat doet de pc nu?

Plaats ze met beleid: klik / klik en de plastic klauwtjes moeten probleemloos om de bovenkant van het reepje (aan beide zijden) "happen" en goed aansluiten.

Er zijn 2 piepjes de eerste piep duurt 2 sec ong. En de tweede duurt 5 sec ong
Welke reep moet ik erin zetten die van 2 gigabyte of van 1?
Mvg Robert

Laatst bewerkt:
Maakt niet uit, begin maar met een willekeurige. De bedoeling van het testen is om vast te stellen of er ééntje kapot is gegaan tijdens de vorige actie. Als na het plaatsen van 1 reepje de boel werkt en na het plaatsen van de 2e niet, dan moet je ze vervolgens ook nog eens omwisselen qua voetje. Het zou namelijk niet persé het reepje hoeven te zijn wat kapot is, maar het zou ook heel goed het voetje kunnen zijn.

Met die 1 gigabyte start hij nu op zonder te piepen maar ik heb een zwart scherm.
Gr Robert
Edit : Ik hen ze er nu allebei inzitten en me pc piept niet maar ik heb een zwart scherm

Laatst bewerkt:
heb je met het uithalen niet ook je videokaart geraakt?(indien een losse aanwezig?)

zit ie nog wel goed?
evt je voedingskabel?

alles zit goed van mijn videokaart maar bijna niks functioneert bijv toetsenbord muis
Wat moet ik doen ?
Gr Robert

Ik herken het probleem, zéker als het een VGA aansluiting betreft. Ik zou vooralsnog geen biosreset doen.
Ik heb herhaaldelijk bij het open maken van de kast, eigenlijk meer bij het sluiten en aansluiten daarna, mee mogen maken dat er geen beeld kwam, terwijl ik toch echt verrekte zeker wist dat binnenin alles weer goed zat.
Wat bleek dan iedere keer weer (is mij een keer of 5 gebeurd het afgelopen jaar): dat de VGA stekker op de VGA aansluiting op de kast niet goed zat ingeplugd of de schroefjes niet strak genoeg waren aangedraaid. Stekker eruit, stekker erin en vooral de schroefjes goed vast aandraaien loste het e.e.a. weer op.

Oke maar welke schroefjes moet ik dan strakzetten?
Gr Robert
Sorry ik heb niet zoveel verstand van computers
Kan je beschrijven hoe een vga stekker eruit ziet?

Laatst bewerkt:
ja dat had ik al gedaan maar dat werkt niet niet niks funcioneert geen toetsenbord muis of bedoel je dat je van binnen bij die video kaart alles moet goed zetten?
Kan iemand me nog helpen a.u.b. ?

Laatst bewerkt:
kijk toch nog eens of je geheugen reepjes goed zitten.
ik had een half uurtje terug ook ff reepjes bij mij uitgehaald om andere te testen

bij plaatsen van me oude mem kreeg ik ook ff geen beeld

ja die zitten er allebei goed in.
Maar ik heb niet alleen geen beeld maar ook doet mijn toetsenbord en muis het niet etc.
Groet Robert

Denken jullie dat het aan de gegeugenreepjes ligt? Of is het wat anders?
Gr. Robert
Edit : nu doet alleen me muis het en op het beging als ik mijn computer opstart hoor ik die piep ook niet meer wat ik normaal op het begin hoorde

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan