Interne Hardeschijf Geblokkeerd :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

oniejj

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Hallo allemaal!
ik heb een mini laptop Acer aspire one ZG5,
me broertje zat eengame van www.spele.nl te spelen
en toen oppeens was de hardeschijf geblokt! nu ik de pc wil opstarten, vraagt de mini laptop steeds naar de wachtwoord van mijn hitachi schijf!
hoe kan ik dit fixen?
(zijn dit mogelijkheden:)
- aansluiten als externe hardeschijf aan de pc en dan formatteren?
- in een andere laptop doen?

any suggestions?
ik ben al een maand zonder hardeschijf en werk nu met usb live

IK HEB GEEN DVD SPELER DUS KAN IK ALLEEN usb gebruiken!
mvg,
dit is echt dringend, alle belangrijke bestanden erop, en als het toch weggaat tja dan pech , als de hardeschijf maar weer werkt!!

Wat zegt de manual of de fabrikant-helpdesk over een wachtwoord op de harddisk?

Hallo ,

Door middel van het formatteren van de harddisk gaat het wachtwoord niet van de harddisk.
Volgens mij moet heeft de hiren boot cd wel een functie erin zitten om het wachtwoord van een harddisk af te halen dit zou je wel eens kunnen proberen.

Groetjes ,

Thabomb

Heb je geen herstelpunt geprobeerd van vóór dat fatale spelletje?

Hallo ,

Door middel van het formatteren van de harddisk gaat het wachtwoord niet van de harddisk.
Volgens mij moet heeft de hiren boot cd wel een functie erin zitten om het wachtwoord van een harddisk af te halen dit zou je wel eens kunnen proberen.

Groetjes ,

Thabomb

en hoe wil je dat doen zonder dvd/cd speler? moet ik het aansluiten als een externe hardeschijf aan mijn pc?
OF
hoe zet ik hiren's boot op USB stick? zodat ik het kan gebruiekn?

Heb je geen herstelpunt geprobeerd van vóór dat fatale spelletje?

ik kan dat niet
ik kan alleen bios in en voor de rest alleen booten via usb stick

Wat zegt de manual of de fabrikant-helpdesk over een wachtwoord op de harddisk?

no response na 3x

any help?! aub

Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem nog niet duidelijk. Lukt Veilige modus (direct bij de start op F8 trommelen) ook niet? Zit het helemaal down in de BIOS? Ik begrijp niet hoe je met een spelletje een wachtwoord in het BIOS kan plempen. Kun je ergens in het BIOS resetten op standaard instellingen of zoiets? Accu er uit halen en UIT-knop 20 tellen ingedrukt houden al geprobeerd? Klinkt raar..maar gewoon DOEN.
Is het misschien een rechtenkwestie (W7 schijnt op dat gebied nogal wat grappen te hebben)?

Laatst bewerkt:
Heb je het standaard fabrieks password uit de handleiding al geprobeerd?

Probleem nog niet duidelijk. Lukt Veilige modus (direct bij de start op F8 trommelen) ook niet? Zit het helemaal down in de BIOS? Ik begrijp niet hoe je met een spelletje een wachtwoord in het BIOS kan plempen. Kun je ergens in het BIOS resetten op standaard instellingen of zoiets? Accu er uit halen en UIT-knop 20 tellen ingedrukt houden al geprobeerd? Klinkt raar..maar gewoon DOEN.
Is het misschien een rechtenkwestie (W7 schijnt op dat gebied nogal wat grappen te hebben)?

ik leg uit hoe het opstarten precies gaat:

start, acer logo start op, F2 Of F8
f2 = bios
f8 = boot order veranderen
ik kon eerst me bios niet in, maar nu wel door batterijtje te verwijderen en te herplaatsen.
Na dit komt EERST dat ze de wachtwoord vragen voor de interne hardeschijf, na 3x fout kan ik bios order veranderen en of bios in.

ik probeerde dus met mijn windows XP cd op usb stick te zetten met programma wintoflash maar ik krijg steeds error geen media of schijf, verwijder de media (ongeveer)
ik heb niet de optie om standaardinstellingen tekiezen en mijn accu is dood dus gebruik is nu alleen stroom, maar ik probeer wel, ik haal het eruit (met stroom of zonder?) en dan 20 seconde indrukken.
Is het misschien een rechtenkwestie (W7 schijnt op dat gebied nogal wat grappen te hebben)
ik snap u niet wat u hiermee bedoelt

Heb je het standaard fabrieks password uit de handleiding al geprobeerd?
er staat niks bij de handleiding echt onnozele handleidingen heb ik ook

Laatst bewerkt:
Tssjjaaa...en nu denk je dat een Ubuntu-expert jou even een tooltje van de hand kan doen om dat wachtwoord er af te halen? Ik denk niet dat dat bestaat in Ubuntu. Wel kun je -als het goed is- met Ubuntu naar je harde schijf en je bestanden (tekst, foto's, muziek etc) kopiëren naar een externe HD.
Vervolgens zit er weinig anders op dan je OS (W7?) opnieuw te installeren dmv. recovery
Als je wilt, kun je nog met Hirens experimenteren (zie post nr 3), daar zitten wel BIOS-tooltjes op (zie http://www.hirensbootcd.net/cd-contents/131-hbcd-103.html) maar als je miskleunt met froebelen in BIOS dan kan dat vele Euri gaan kosten.
Hirens downloaden zou moeten kunnen via http://soft.softoogle.com/ap/hiren-s-bootcd-download-6916.shtml maar het downloaden lukte mij zonet niet, waardoor niet duidelijk, misschien lukt het op een ander tijdstip wel.
Je kan Hirens op een USB-stick zetten, zie http://www.hirensbootcd.net/usb-booting.html
Edit: downloaden lukt via http://www.hirensbootcd.net/download.html?ver=10.4 en daar klikken op Direct HTTP Mirror

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!
ik heb een mini laptop Acer aspire one ZG5,
me broertje zat eengame van www.spele.nl te spelen
en toen oppeens was de hardeschijf geblokt! nu ik de pc wil opstarten, vraagt de mini laptop steeds naar de wachtwoord van mijn hitachi schijf!
hoe kan ik dit fixen?
(zijn dit mogelijkheden:)
- aansluiten als externe hardeschijf aan de pc en dan formatteren?
- in een andere laptop doen?

any suggestions?
ik ben al een maand zonder hardeschijf en werk nu met usb live

IK HEB GEEN DVD SPELER DUS KAN IK ALLEEN usb gebruiken!
mvg,
dit is echt dringend, alle belangrijke bestanden erop, en als het toch weggaat tja dan pech , als de hardeschijf maar weer werkt!!

wat je wel kan doen is je hdd terug intern plaatsen.
ubuntu de schijf laten formatern ubuntu er op instaleren
dan de harddrive nog maals formateren en dan terug windows er op instaleren.

dit werkt ik heb dit zelf ook al meegemaakt en heb onlangs geen problemen meer ondervonden.

wat je wel kan doen is je hdd terug intern plaatsen.
ubuntu de schijf laten formatern ubuntu er op instaleren
dan de harddrive nog maals formateren en dan terug windows er op instaleren.

dit werkt ik heb dit zelf ook al meegemaakt en heb onlangs geen problemen meer ondervonden.

ik snap u niet? graag specifieker uitleg en dan voer ik dit uit:D

Ik heb hetzelfde probleem, en zou ook graag uitleg willen hebben: de hdd reageert dus niet en is kennelijk geblokkeerd. Verder doet de Eee PC het goed . Dwz zoals hierboven beschreven met opstart usb ubuntu. Alleen hij vind dan niet de interne schijf. Wel reageert de computer op aansluiting externe hdd. Ik heb nu de computer opengemaakt (geen ervaring!!) en de verbindingen losgemaakt van wat kennelijk de hardeschijf is ( (AS Of 1Q88 enz). Vervolgens met ubuntu nog eens opgestart. en toen weer aangesloten, maar hij herkend dan nog niet de harde schijf. Moet ik soms dat plaatje er helemaal uitschroeven. Er zijn nog 2 schroeven te bereiken. In ieder geval vertel wat betekent: de hdd terug intern plaatsen (van meneer alain) Moet je dat schijfje er helemaal eerst uithalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan