Interne HD ombouwen in externe hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik heb een nieuwe laptop
besteld en wil straks van mijn interne harde schijf uit mijn laptop een externe harde schijf maken.
Ik weet echter niet welk ombouwsetje ik moet hebben want ik kan nergens vinden wat ik voor harde schijf heb.
Is er iemand die me kan vertellen waar ik dat kan vinden of welk setje ik moet kopen?

Ik heb nu nog een MSI CR620

Dan zal ik toch eerst moeten weten welke harde schijf ik heb en dat was nu net de vraag.

Je moet weten welke aansluiting je schijf hebt. Als het een nieuwe laptop is en je neemt die HD eruit, dan zal dat s ata zijn.
En dus moet je een behuizing voor een s ata schijf kopen.

Vraag me af wat je dan in je laptop gaat stoppen als je de HD eruit gaat halen. Of snap ik het niet zo goed?

Heb je een oude laptop waar je die HD als externe wilt gebruiken? Dan is dat vaak nog een ide aansluiting. Kijk dus goed wat je nodig hebt!

Laptop HD's zijn klein en dus moet je een kleine behuizing nemen, voor laptop hd's dus.
Een laptop harde schijf is veel kleiner dan een PC harde schijf, waardoor je een compactere harde schijf behuizing nodig hebt. Plaats de harde schijf uit je oude laptop in een 2.5" harde schijf behuizing (voorbeeld)(EM7041) om er nog lang plezier van te hebben.
Ik zou het niet bij Bol.com kopen, die zijn vaak wat duurder.

Kijk eens op Tweakers.net
Daar staan nog weleens tweedehands dingen of anders kan je daar kijken welke de goedkoopste winkel is.

Laatst bewerkt:
Ik heb een nieuwe laptop besteld zoals te lezen was en de harde schijf van mijn oude laptop wil ombouwen naar een externe harde schijf.
Alleen weet ik niet welk setje ik moet kopen omdat ik niet weet wat voor harde schijf er in mijn oude laptop zit.

welke laptop heb je waarschijnlijk als die niet heel oud is een 2.5 inch sata

Drive in dat apparaat is een 2,5" SATA... (serial ATA)

Haal hem eruit en dan kan je het zien. SImpel.
ALs je er toch een externe van wilt maken, moet hij er toch uit.

En je weet hoe het verder moet? HD eruit halen en in de behuizing zetten?
Succes ermee!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan