Interne HD: Semafoor time-out. Stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skies

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Ik heb een Windows 7 64bit PC met één systeem SSD en drie werkschijven. Eentje daarvan (WD20EARX 2 Terrabyte) lijkt het te begeven. Wat begon met af en toe hangen van verkenner gebeurd nu in elk programma waarmee ik de schijf benader.

Ik kreeg net de melding: "K:\ is niet toegankelijk. De time-outperiode van de semafoor is verlopen."

Mijn enige vraag is eigenlijk of dit inderdaad duidt op een stervende schijf, of dat er iets mis is gegaan met gegevens, en de schijf dus nog wel in orde kan zijn? Ik kan op het internet geen artikel vinden dat aangeeft dat het om een kapotte schijf kan gaan.

Backup is reeds gemaakt :)

Update: Ik heb 's nachts de standaard Windows foutcontrole eroverheen gegooid (met beide vinkjes aan). 's ochtends was de progressiebalk nog niet veel gevorderd en had hij 64 fouten gevonden. Later in de ochtend was het venster blijkbaar uit zichzelf gesloten, dus ik weet niet hoeveel fouten er uiteindelijk zijn opgespoord.

In ieder geval lijkt de schijf het nu gewoon weer te doen. Lijkt wel alsof er een soort kettingreactie plaatsvond. Als ik hierna niets meer schrijf is het probleem dus definitief opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan