Interne hdd station na een update van Windows 10 niet meer zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bambie

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2023
Berichten
9
Goedemiddag,

Mijn hdd station (D) is niet meer zichtbaar sinds ik vorige week een update heb gehad van Windows 10.
Dit zou Schijf o (partitie 4) moeten zijn van 1GB. zie bijlage 1
Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat deze stuk is. Maar hoe kom ik daar achter.
Wellicht kan er iemand helpen aan de hand van de bijlage die ik heb toegevoegd.
Heb al van alles geprobeerd, maar ik ben niet echt een computerdeskundige op dit gebied.
Bijlage 2 heb ik toegevoegd, daar staat ook wel recovery, maar dan weet ik niet welke optie ik dan moet gebruiken (lijst links)
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Bambie
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    130,8 KB · Weergaven: 22
  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    393,9 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Dit zou Schijf o (partitie 4) moeten zijn van 1GB. zie bijlage 1
Dat is de recovery partitie van 1GB.
Waarom Niubi er 3 0'en achter zet?

Zie verder niets wat een D: partitie zou kunnen zijn.(geweest)

Er zitten 3 harde schijven in, dat was ook zo?
 
Dat is de recovery partitie van 1GB.
Waarom Niubi er 3 0'en achter zet?

Zie verder niets wat een D: partitie zou kunnen zijn.(geweest)

Er zitten 3 harde schijven in, dat was ook zo?
Ik heb er nog minder verstand van; hoop dat iemand hier naar aanleiding van mijn verhaal en de bijlagen een antwoord heeft op mijn probleem.
Met de link die je me stuurt, weet ik niet wat ik er mee moet. CC cleaner for windows?
En wat betreft het D station, die zit wel in mijn pc, wellicht is deze dan gecrasht?

Iemand had mij de link van Niubi gegeven om hier eventueel mijn D station te herstellen.

De 3 harde schijven die je ziet, klopt, dat zijn externe!
 
Not, dat zijn interne en nogmaals, er zijn geen partities die een D: zou kunnen zijn.

Stond die D: niet op een externe?

Bij een update van W10 kunnen echt geen schijfletter verwijderen, overigens, dat is een verkeerde aanname.

Niemand in de omgeving met verstand van zaken?
 
Not, dat zijn interne en nogmaals, er zijn geen partities die een D: zou kunnen zijn.

Stond die D: niet op een externe?

Bij een update van W10 kunnen echt geen schijfletter verwijderen, overigens, dat is een verkeerde aanname.

Niemand in de omgeving met verstand van zaken?
Ik had echt een D station, en nee, dat was geen externe. Mijn pc heeft een C en een D station.
Een ssd en een hdd.
Ik ben al zoekende naar een expert maar tot nog toe nog niemand kunnen vinden helaas.
Als W10 geen schijfletter verwijderd, ben ik bang dat deze gecrasht is. Als dat zo is, is het hele probleem ook opgelost!
 
Dus station D is een aparte schijf en geen partitie? Kijk eens in apparaatbeheer disks/schijven = Win-toets+R en typ devmgmt.msc > enter

Kunt kijken of de aansluitingen nog goed zijn. Of anders de schijf in een dockingstation plaatsen als je die hebt.
 
Dus station D is een aparte schijf en geen partitie? Kijk eens in apparaatbeheer disks/schijven = Win-toets+R en typ devmgmt.msc > enter

Kunt kijken of de aansluitingen nog goed zijn. Of anders de schijf in een dockingstation plaatsen als je die hebt.
Moet ik in schijfstations kijken?
Daar zie ik geen station D staan
 
Je ziet daar de de merknaam van de schijf. Geen schijfletters. Staat die merknaam van jouw 'D-schijf' er niet bij, dan is de schijf defect of niet (goed) aangesloten.
 
Je ziet daar de de merknaam van de schijf. Geen schijfletters. Staat die merknaam van jouw 'D-schijf' er niet bij, dan is de schijf defect of niet (goed) aangesloten.
Merknaam staat er wel tussen maar is de ssd oftewel de c. Ik zal morgen weer eens kijken, heb nu de pc uitgezet. Ben er even klaar mee. Bedankt zover voor de informatie. Ik kom wellicht morgen nog even terug.
De schijf moet goed aangesloten zijn, aangezien deze intern is. Maar kan idd ook defect zijn, is immers al 4 jaar oud.
 
In schijfbeheer (rechts op Start klikken) rechts klikken op de gewenste partitie en kiezen voor Station letter en paden wijzigen. Kennelijk wil je opnieuw de stationsletter D: toewijzen aan de herstelpartitie van 1 Gb.
 
In schijfbeheer (rechts op Start klikken) rechts klikken op de gewenste partitie en kiezen voor Station letter en paden wijzigen. Kennelijk wil je opnieuw de stationsletter D: toewijzen aan de herstelpartitie van 1
 
Ik wil weten of ik mijn D station weer zichtbaar krijg in de verkenner of dat deze daadwerkelijk defect is. Ga morgen nog eens op mijn gemak er voor zitten. Kom er op terug. Dank je voor je reactie.
 
Een station IS een partitie en geen schijf op zich en op de vraag of er 3 schijven in zaten lees ik niets, je zegt dat je een SSD en een HDD hebt, dat zijn er 2.
Daarnaast is die 1GB partitie een herstel partitie die Windows nodig heeft om te kunnen functioneren om daar een schijfletter aan te hangen heeft totaal geen zin.
Maak hem open en vertel hoeveel schijven erin hangen, het wordt nu zomaar wat roepen.
 
Ik ga de pc morgen opengooien en dan zal ik ook een foto maken. Wellicht zit er een kabel los😏
 
Iedereen bedankt voor de hulp. Vanmorgen de pc opengemaakt, stekkers leken allemaal goed te zitten.
Toch even extra aangedrukt. Alles weer aangesloten et voila! Super blij. Daar staat ineens mijn lokale schijf D: (hdd).

Fijne dag iedereen.
 

Bijlagen

  • 20231022_132354.jpg
    20231022_132354.jpg
    494,6 KB · Weergaven: 2
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan