Interne Hyperlink in Word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Beste mensen,

Ik heb een Word bestand (in Word 2003) gemaakt van 10 pagina´s.

Nu wil ik graag op de eerste pagina een aantal hyperlinks zetten die, indien gevolgd, leiden naar tekst op één van de volgende pagina's, interne hyperlinks dus.

Weet iemand hoe dit moet? Ik heb namelijk het volgende geprobeerd:

- Tekst die moet veranderen in een hyperlink geselecteerd
- Rechtermuis > hyperlink
- selecteren > koppelen aan: > plaats in dit document
- vervolgens moet ik een plaats in het document selecteren en dan zie ik staan: bovenkant document, koppen en bladwijzers.

En dan kom ik er niet meer uit, tot zover dus...

Groet Krabat :thumb:

Heeft jouw Word-versie geen hulpfunktie (F1) ?

De oplossing is simpel, en inderdaad ook wel in de Help terug te vinden. Edoch, we zijn hier om elkaar te helpen, dus waarom niet?

Voor interne hyperlinks moet je de posities in je document waar je naar toe wilt springen eerst vastleggen m.b.v. Bladwijzers. Dus eerst de verschillende teksten selecteren, dan Invoegen, Bladwijzer, en een naam geven.

Vervolgens de techniek die je al kent, met het definieren van de hyperlinks.

Michel

Hallo Michel,

Voor interne hyperlinks moet je de posities in je document waar je naar toe wilt springen eerst vastleggen m.b.v. Bladwijzers. Dus eerst de verschillende teksten selecteren, dan Invoegen, Bladwijzer, en een naam geven.
Vervolgens de techniek die je al kent, met het definieren van de hyperlinks.

Dit was inderdaad de ontbrekende informatie die ik zocht! :)

In de Help van Word zelf staat dit niet duidelijk omschreven (@ SNB, dit weet ik omdat ik uiteraard eerst in de Help gekeken heb voordat ik een vraag op Helpmij stel....Sneu dat jij deze reactie plaatst op een forum zonder eerst de vraag goed te lezen en je vervolgens te onthouden van het bieden van enige hulp...:()

Maar goed, Michel, je hebt me wel goed geholpen, dank je! :thumb:

Groet Krabat

Uit de hulp van Word
Een hyperlink invoegen die is gekoppeld aan een locatie in het huidige document of de huidige webpagina
Als u een koppeling wilt maken met een bepaalde plaats in het huidige document, kunt u gebruik maken van de kopopmaakprofielen of de bladwijzers in Word.

Voer een van de volgende handelingen uit in het huidige document:

Een bladwijzer invoegen op de plaats waar u naartoe wilt gaan.

Een van de ingebouwde kopopmaakprofielen van Word toepassen op de tekst op de locatie waar u naartoe wilt gaan.

Selecteer de tekst of het object waarvan u een hyperlink wilt maken.

Klik op Hyperlink invoegen .

Klik op In dit document plaatsen onder Koppelen aan.

Selecteer de kop of bladwijzer waar u naartoe wilt gaan.
Opmerking Als u een tip wilt weergeven als u de muis langzaam over de hyperlink beweegt, klikt u op SchermInfo en typt u de gewenste tekst. Als u geen tip toewijst, wordt "Huidige document" weergegeven voor koppelingen met koppen en de bladwijzernaam voor koppelingen met bladwijzers.
Niet duidelijk ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan