Interne Laptop brander extern maken USB 2.0 werkt als USB 1.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenbrummer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2014
Ik heb uit mijn ASUS laptop mijn interne brander gehaald om plaats te maken voor een extra harde schijf. Voor mijn interne brander heb ik een caddy aangeschaft waarbij achter in de brander een prinplaatje gedrukt wordt met een SATA aansluiting. Dit geheel gaat in een kastje en kan via USB aangsloten worden.

In de handleiding staat dat deze als USB 2.0 gebruikt kan worden maar als ik hem koppel en info over de brander opvraag in NERO, krijg ik te zien dat hij als USB 1.0 gezien wordt met status langzame bus met als gevold dat het branden van een DVD ruim 1.5 uur duurt, terwijl bij het starten van het brandproces wordt aangegeven dat het ongeveer 15 minuten gaat duren.

De chip is geupdate en de USB poorten werken wel correct. Ik heb nl. een andere externe USB brander geleend en deze werkt wel perfect.

Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Dank al vast.

Heeft de caddy ook een stroomtoevoer? Zo ja, die ook aansluiten.

Hallo

Zoiets :

http://www.benl.ebay.be/itm/USB-2-0...6?pt=US_Drive_Bay_Caddies&hash=item3f09a8ae98

Zal het vermoedelijk wel zijn .... bestaat trouwens ook voor laptop (i.d.e) drives.

"Iemand een idee wat er mis kan zijn?"

Controleer de betrokken u.s.b. poort d.m.v. een geheugenstickje.

Nieuwe hardware gevonden , etc .... indien je geen foutmelding krijgt in de aard van "dit apparaat kan sneller werken ..." , zijn de chipsetdrivers v/h motherboard korrekt geinstalleerd.

Ik vermoed , dat je de "fout" dan eventueel by nero moet zoeken.

Probeer eens een ander brandprogramma ????

"De chip is geupdate " --> wat je hier mee bedoelt ????

Ik ga er uiteraard wel van uit dat de betrokken drive niet defekt is , en overweg kan met de gebruikte d.v.d.'s.

Probeer eventueel ook eens een andere u.s.b. kabel ... een slecht kontakt (overgangsweerstand) is ook nog een eventuele mogelijkheid.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan