Interne proxy via een transparante proxy.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CityKing

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2012
Hallo,

Ik heb een vrij ingewikkelde situatie welke ik wil proberen of het lukt. Ik wil graag een transparante proxy gebruiken op internet. Nu is dit thuis heel makkelijk te doen door bij Internet Explore of Firefox een proxy in te stellen en voila, je gaat via de proxy naar de website die je wilt bekijken.
Mits ik op school zit. Hier hebben ze een interne proxy maar toch zou ik die zelfde transparante proxy willen gebruiken maar ben bang dat dat niet lukt (wat me dus zelf ook nog niet gelukt is).

Het is de bedoeling dat de gebruiker (links), aan de interne proxy (Binnen het gemarkeerde vakje) moet vragen of hij de site (het internet) via de transparante proxy (de overige proxy) mag openen.

Ik wou hier beetje duidelijk heid op. Het voorbeeld van de situatie hoe ik denk dat het zit zit namelijk zo:

Naamloos-3.jpg

Ik hoop dat ik het hier duidelijk heb neer gezet wat de situatie dan mogelijk is en of mogelijkheid bestaat.

Groeten Tim

Laatst bewerkt:
Geen idee wat je precies wilt, maar die interne proxy omzeilen gaat niet. Er is een reden waarom dit soort dingen in een schoolnetwerk hangen.

Het gebruiken van een proxy naast een proxy. Of dit dus mogelijk is.

De reden is het uitproberen of het kan. Mocht het nodig zijn, kan ik als voorbeeld, op afstand werken ivm een proxy.

Door de proxy heen de poort 5800/5900 gebruiken werkt op school oa niet maar via een andere transparante proxy moet dit waarschijnlijk wel mogelijk zijn.
Thuis voor bijv sites testen van mensen.

De reden van de school proxy is bandbreedte besparen. Als je op het Alfa college zit dan kan je op 1 locatie wel 500 leerlingen vinden die (tegelijk) op het netwerk zitten. En als je dan als klas dat ene document moet downloaden kun je deze snel downloaden door 1 keer naar de proxy en vervolgens 20 keer naar iedere leerling uit de klas. Dat is het doel ivm de digitale boeken en programma's. 1 boek is ca 120-200 MB.

Groeten,
Tim

Proxy's kun je in principe achter elkaar schakelen zoveel je wilt. Dat heeft echter vrij weinig zin gezien de functie van een proxy.

Waar jij tegen aan loopt is niet de proxy maar de firewall. Als daar poorten dicht staan dan kun je dat niet omzeilen met een proxy. Wat er wel kan is zeer afhankelijk van het soort/type firewall.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan