Interne router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruudstraver

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Berichten
75
ik draai op 2 pc's w2k. Nu will inet delen ik moest router installeren zei vriend van mij. Maar welke werkt beste en hoe stel ik dit in??

Greetzzz Ruud
 
Als je er geen bezwaar tegen hebt om constant 1 pc aan te hebben staan kun je ook het ICS van win2000 zelf gebruiken.

Aan de andere kant kun je idd een router aanschaffen. De meeste routers zijn wel goed. Wat zou je ervoor over hebben? Hoe in te stellen staat dan in de handleiding en wijst zich eigenlijk vanzelf
 
ik heb nu winroute maar heb hem ingesteld zoals andere tread op het forum maar hij doet het niet :S.
 
Gebruik je wel een CROSS utp kabel tussen de 2 pc's?
 
Geplaatst door Ruudstraver
gebruik 2x cat5 kabel tussen pc's. pc > switch > pc

Oke, geen cross kabel nodig dus.
Welke ip's heb je gebruikt? En welk subnetmask? Staan er firewalls aan op 1 van de 2 pc's?

Ik weet niet of dat kan met winroute, maar probeer DHCP aan te zetten, de client krijgt dan automatisch een ip adres van winroute. Let op dat je de client ook op DHCP zet! Verder alles op automatisch!

succes:)
 
HOST:
ip: 10.0.0.1
Subnetmask: 255.0.0.0
Gateway: Blank

CLIENT:
ip: 10.0.0.2
subnetmask: 255.0.0.0
Gateway: 10.0.0.1

PS waar kan ik dat DHCP aanzetten (onder w2k)

op client staat firewall + anti virus (dit ivm was eerst enigste pc)
 
Geplaatst door Ruudstraver
HOST:
ip: 10.0.0.1
Subnetmask: 255.0.0.0
Gateway: Blank

CLIENT:
ip: 10.0.0.2
subnetmask: 255.0.0.0
Gateway: 10.0.0.1

PS waar kan ik dat DHCP aanzetten (onder w2k)

op client staat firewall + anti virus (dit ivm was eerst enigste pc)

maak van huidige subnetmask: 255.255.255.0 (deze is voor kleine netwerken) en zet firewall op beide pc's even uit.

ik weet niet of winroute dhcp ondersteunt.
 
Als het niet lukt, probeer dan dhcp. Winroute hoeft trouwens alleen op de client geinstalleerd te worden.

Ga bij de host naar:Netwerk- en inbelverbindingen/eigenschappen/tcp-ip/eigenschappen, zet daar alles op autmatisch. Ga dan naar geavanceerd en tabblad WINS, vink daar netbios instellingen van DHCP-server overnemen aan!

ik hoor het wel weer.

p.s.je hebt een vand e 2 utp kabels toch niet in de UPlink poort zitten he op de switch!
 
Geplaatst door NLspecial
Als het niet lukt, probeer dan dhcp. Winroute hoeft trouwens alleen op de client geinstalleerd te worden.

Ga bij de host naar:Netwerk- en inbelverbindingen/eigenschappen/tcp-ip/eigenschappen, zet daar alles op autmatisch. Ga dan naar geavanceerd en tabblad WINS, vink daar netbios instellingen van DHCP-server overnemen aan!

ik hoor het wel weer.

p.s.je hebt een vand e 2 utp kabels toch niet in de UPlink poort zitten he op de switch!

Vriend van mij (die winroute kent) zei dat hij alleen op host hoefde
 
Sorry, maar ik kan het zelf niet uit proberen, dus weet ook even niet meer wat je kunt nakijken. Hopelijk is er iemand anders op helpmij die kan helpen.
 
je kan ook gewoon de ipadressen veranderen in
192.168.0.1 en die andere dan
192.168.0.2 en voor allebei de subnetmask 255.255.255.0

groetjes
Jeffrey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan