Interne videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
ik zag laatst een advertentie met een leuke pc voor een aardige prijs.
deze had een Nvidea GForce 8500 GT met 512 mb dedicated geheugen maar hij was wel intergrated op het moederbord. dus mijn vraag is, heeft een intergrated videokaart nog enige nadelen vergeleken met een losse? of is een losse 8500 net zo goed als een geintergreerde?

mvg Nippah

Het verschil is dat een geintergrated videokaart geheugen pakt van het RAM.
een niet geintergrated video kaart heeft een eigen geheugen.
Heb je anders een link voor mij met die aanbieding dan kan ik kijken of dit echt het geval is;)

Het verschil is dat een geintergrated videokaart geheugen pakt van het RAM.
een niet geintergrated video kaart heeft een eigen geheugen.
Heb je anders een link voor mij met die aanbieding dan kan ik kijken of dit echt het geval is;)

@comkwek:staat toch in de topic start "dedicated"

Bij laptops/pc heb je ook vaak shared memory en dedicated memory. Shared memory houdt in dat het video geheugen van het interne geheugen afgehaald wordt. Je kunt dus beter "dedicated" geheugen hebben dit is geheugen dat specifiek voor de video kaart/chip in de laptop/pc is geplaatst, zodat er niets van het interne geheugen wordt gehaald, wat vaak ook een stuk sneller is, correctie wat altijd sneller is dan shared memory.

Laatst bewerkt:
Ik zou gaan voor een niet geintergrated videokaart. Deze werken volgens mij sneller en je pc zelf wordt ook sneller. Anders neemt hij het van het RAM geheugen af. Dus mijn mening is zoek een normale video kaart.
Ik weet niet wat je met je PC wil gaan doen. Wil er anders wel eentje samen stellen als je wil. Moet je ff zeggen wat je wil hebben en wat je limiet is:thumb:

oh sorry Frankwanted.
Dan haal ik ff twee dingen door elkaar. Dus een geintergrated kaart is bijna net zo goed als een normale of begrijp ik het nu verkeerd?

Laatst bewerkt door een moderator:
dus als het dedicated is, is de intergrated evengoed als een normale?

ik zou persoonlijk voor 699 euro niet zo'n systeem kopen, voor die prijs kan ik je een pc samenstellen met een 8800GT en een Intel Core 2 Quad Q6600 Processor.

jah maar voor dat geld kun je echt geen:
Q6600 + 8800GT + 3gig ram + 750g HD + legale windows vista halen...

ik zou persoonlijk voor 699 euro niet zo'n systeem kopen, voor die prijs kan ik je een pc samenstellen met een 8800GT en een Intel Core 2 Quad Q6600 Processor.

@Arno
Dit is helemaal niet wat TS vraagt.
En daar moet dan nog een fatsoenlijk moederboard in, 750 GB HD, DVD speler, kast omheen, voeding erin, 3gb geheugen en een operating system. Alleen voor de processor en die videokaart zit je als rond de 350 euro. En dan moet de boel nog in elkaar geknutseld worden. Er moet nog een toetsenbord en muis bij.

Dat ga je niet redden voor 700 euro. Voor de 699 euri's is dit een redelijk systeem met een goede Quad processor, een redelijke video oplossing, voldoende geheugen etc.

Ron

Bijlagen

• 783.gif
    783.gif
    73,9 KB · Weergaven: 91
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan