Interne WiFi werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikdegraaff

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2010
Hallo Allemaal,

Ik heb net een schone installatie van Windows XP SP3 geïnstalleerd op mijn laptop.
Alle drivers die daarbij horen geïnstalleerd.

Nu heb ik ook de WLAN driver geïnstalleerd.
Helaas krijg ik steeds de melding "No networks in range", terwijl ik 2 meter van de draadloze ExperiaBox zit...

Ik heb de driver meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het helpt niets.

Hier wat gegevens over mijn laptop:

Merk: eMachines
Type: E510
Type WLAN: Broadcom (Foxconn). Dat staat op de driver.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast Bedankt!

EDIT: Een WLAN stick werkt wel...

Zat er eerst windows vista/7 op? Anders is de driver misschien niet compatible met xp. Had ik met mijn laptop ook met de dvd speler.
edit: anders moet je de naam van je netwerkkaart uitvogelen (rechtermuisknop op deze computer, apparaatbeheer, netwerkadapters: overnemen hiernaartoe) en daar op googlen.

Laatst bewerkt:
Nee ik heb altijd XP gehad.
En ja, de kaart wordt automatisch ingeschakeld bij het opstarten.

Er zijn 3 soorten WLAN kaarten die ingezet kunnen zijn in jouw apparaat:
driver 1 (Intel)
driver 2 (Atheros)
driver 3 (Broadcom)

Afhankelijk of er een hulpprogramma bij de juiste driver voor WLAN geleverd wordt of niet moet de Wireless Zero Configuration-service wel of juist niet gestart zijn (zonder hulpprogramma wordt Wireless Zero Configuration-service gebruikt, mét hulpprogramma hoeft Wireless Zero Configuration-service niet gestart te zijn).

Start -> Uitvoeren -> services.msc
Wireless Zero Configuration-service moet gestart zijn als er géén hulpprogramma voor het instellen van draadloos is geleverd bij de driver.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan