Internet 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

xp boy

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
ik heb thuis 2 computers waarvan 1 met internet maar nu wil ik op die andere ook internet maar ik weet niet hoe dat moet kunnen jullie mij dat uitleggen??
ik heb een ADSL verbinding!

Alvast bedankt:thumb:

wat ik zelf heb ik heel makkelijk

de modem van de adsl gaat naar een router en vanuit de router gaan er kabels naar de computer

je zal alleen een router moet instellen (logich)
gr tim

Maar als ik een router koop moet ik dan nog een extra modem kopen of niet??:confused:

Als je in beide pc zorgt dat er een beschikbare netwerkkaart zit kan je ze met elkaar verbinden door een crosscable.

en hoe ziet een crosscable er uit??:rolleyes: :confused:
en in alle bei de pc's zitten een netwerkkaart

Een crosscable is qua uiterlijk het zelfde als een normale (straight) netwerkkabel, alleen de draadjes zijn gekuisr aangesloten. Als je een speciale tang hebt kan je er zelf een maken. Je kan ze ook in iedere computerzaak kopen. Meestal maken ze ze speciaal voor je. De prijs is afhankelijk van de lengte. Een kort kabeltje kost een paar euro.

Met een crossover heb je voor een van de twee pc's dan ook nog een tweede internet kaart nodig.
Deze pc (met de tweede internetkaarten) moet je dus op internet verbonden zijn om met je 2 pc ook op internet te kunnen

Groetjes Edith

Dat hangt er vanaf. Je hebt één netwerkkaart nodig in iedere pc voor het interne netwerkje. Daarnaast heb je een verbinding nodig met internet, of je daar ook een netwerkkaart voor nodig hebt hangt van je soort verbinding af. Daarom gaf ik ook aan dat je twee beschikbare netwerkkaarten nodig hebt.

dus als ik het goed heb hoef ik alleen zo'n kabeltje te halen en dan in allebei computers steken en dan verbinding maken met het internet.

dat verbinding maken is gewoon hetzelfde als verbinding maken op 1 pc dat alcatel speedtouch connection ofzo toch??:confused:

Als je twee vrije netwerkkaarten hebt en de kabel, dan is het in principe een kwestie van aansluiten en instellen. Meestal lukt dat instellen wel met de wizard die in windows zit. Wat zijn je besturingssystemen?

Ik heb een pentium 4 met windows XP professional0 2.0 gigahertz 40 GB.

maar als ik die crossover cable heb en aangesloten en ingesteld via die wizard is het dan zeker dat internet het doet? of moet ik dan ook nog een router halen?

Eén pc heeft verbinding met internet en geeft het door aan de tweede via de nu vrij netwerkkaart. Een router is dan niet nodig. Het nadeel van de verbinding met de crosscable is dat de pc die rechtstreeks verbinding heeft met internet aan moet staan als de tweede verbinding wil hebben. Ik heb het hier ook zo aangesloten en het werkt goed. Je bespaart je de kosten van de router, maar het is maar net wat je wilt en wat je er aan kan en wilt besteden.

oke bedankt.
hoe duur is ongeveer zo'n cross over kabel??
en dan is het zeker dat internet het op allebei doen!!

Meestal begint het met 2 euro of zo plus een bedrag per meter.

heel erg bedankt na een tijdje zoeken vond ik nog een crossover kabel en heb alles gedaan wat jullie hebben gezegt en hij doet het:thumb:
heeeeeel erg bedankt:thumb: :thumb:

XP BOY

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan