Internet aan in stand by

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gwildor

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Berichten
44
Beste leden,

Ik vroeg me af of het op een of andere manier mogelijk is om internet, en daarbij ook programma's die internet gebruiken zoals msn of je browser of iets dergelijks, aan te laten in de stand by modus (dus dat ik wel gewoon berichten kan ontvangen en dergelijke). Ik heb het geprobeerd maar toen ik mijn pc weer uit de stand by haalde was hij juist weer bezig opnieuw contact te zoeken met internet. Ik hoop dat dat slechts een kwestie is van een instelling veranderen, ik heb al het een en ander geprobeerd en gezocht in mijn instellingen maar nergens uberhaupt het woordt stand by gevonden. Ik maak gebruik van Windows XP pro en heb een SpeedTouch 121g wireless USB adapter.

Alvast bedankt :rolleyes:
 
Als je de pc in standby zet gaat deze gewoon uit. Alleen wordt alles waar je mee bezig was en in het geheugen staat, op de hardeschijf opgeslagen. Zodra de pc dan weer aangezet wordt, zet windows alles weer terug, zodat je verder kan gaan waar je gebleven was.

Standby
De 'standby modus' is een energiebesparende toestand waarin Windows zichzelf kan plaatsen. Bij standby wordt de inhoud van het hoofdgeheugen, alle processorregisters en alle registers van de in het systeem aanwezige uitbreidingskaarten eerst naar een van tevoren gereserveerd gebied op de harde schijf gekopieerd, voordat de netvoeding wordt uitgeschakeld. Bij het opnieuw opstarten herkent het BIOS van de computer de opgeslagen gegevens en herstelt het vervolgens automatisch de uitgangstoestand. De opstartprocedure wordt hierbij aanmerkelijk verkort. Ook monitoren kunnen in 'standby modus' staan. Hierdoor wordt ongeveer 30% minder energie verbruikt, vergelijkbaar met een screensaver. Voordeel hiervan is dat de monitor snel terugkeert naar normaal beeld.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/index.php3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan