Internet aansluiten op notebook vriend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafari0uSs

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Beste leden,

Ik heb een telfort 20 MB aansluiting thuis, en laatst kwam een vriend met zijn notebook en vroeg of ik paar dingen voor hem kon downloaden.
Dus ik deed de internet kabel aansluiten en zijn laptop opnieuw opstarten(paar keer gedaan overigens) maar ik krijg maar geen internet erop. moet ik iets instellen bij instellingen of iets?

alvast bedankt!

Heb je de router ingesteld op DHCP? (Automatisch IP-toewijzen)

Zo ja, heb je ook bij de netwerkinstellingen van de laptop ingestelt dat hij het IP automatisch moet verkrijgen?

Kun je ook een makkelijker stap voor stap zenden,

besturingsprogramma van mij laptop is Vista en de andere XP

Voor Vista weet ik het niet maar ik neem aan dat we niets op jouw laptop hoeven te doen aangezien het daar wel op werkt?

In XP kun je controleren of DHCP aan staat door

Rechtermuisknop op "Mijn netwerklocaties" > Eigenschappen > Rechtermuis "LAN-verbinding" > Eigenschappen > "Internet-protocol (TCP/IP)" en dan op "Eigenschappen" klikken > Bolletje bij "Automatisch een IP-adres laten toewijzen"

Probleem is, er is helemaal niks in Mijn netwerk locaties, geen èèn verbinding,

Je moet ook wel Rechtermuisknop op de netwerklocaties doen en dan eigenschappen...

Staan er rechtsonderin de taakbalk 2 computertjes?

Wanneer ik rechtermuisklik doe op Eigenschappen opent hij gewoon Network Connections, en niet een schermpje met tabbladen of My Network Locations.

het is trouwens engelstalig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan