internet aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steef88

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Beste forum-leden,

Aller eerst weet ik niet of dit de goede plek is voor deze vraag maar ik wist niet waar anders.

Ik heb een laptop (windows XP) met een bedrade internet-verbinding. Alleen nou is het probleem dat als ik de laptop opstart en ik voor het eerst mijn bureaublad zie, ik pas na minimaal 1.5 minuut verbinding heb. Ik heb geen idee hoe dit kan.
Ik heb al een nieuwe driver voor de netwerkadapter gedownload maar het probleem blijft bestaan. Het gaat om de netwerkadapter: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC.

Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen?

In ieder geval alvast bedankt!!

Groeten Stephan

Beste forum-leden,

Aller eerst weet ik niet of dit de goede plek is voor deze vraag maar ik wist niet waar anders.

Ik heb een laptop (windows XP) met een bedrade internet-verbinding. Alleen nou is het probleem dat als ik de laptop opstart en ik voor het eerst mijn bureaublad zie, ik pas na minimaal 1.5 minuut verbinding heb. Ik heb geen idee hoe dit kan.
Ik heb al een nieuwe driver voor de netwerkadapter gedownload maar het probleem blijft bestaan. Het gaat om de netwerkadapter: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC.

Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen?

In ieder geval alvast bedankt!!

Misschien ligt het aan de snelheid van je internet,misschien moet je ff kijken hoeveel MBps hij heeft?Anders kan je misschien kijken naar je netwerk kaart,(waar ik weer geen verstand van heb.);)

Groeten Stephan

De snelheid van de kaart is 100mb per seconde. dit geeft ie ook iedere keer aan.
Maar ik weet dus niet waar de netwerk kaart zit. dus kan ik hier ook niet naar kijken.

iemand nog een idee??

Stephan

Het probleem kan de volgende oorzaken hebben: 1e De computer moet tijdens het opstarten programma's opstarten en dat kan nog wel eens wat tijd in beslag nemen, hierdoor wordt het verbinding maken met internet wat vertraagd. 2e de firmware van je router kan verouderd zijn waardoor het wat langer duurt voordat je computer verbinding krijgt met internet.
william

Het probleem kan de volgende oorzaken hebben: 1e De computer moet tijdens het opstarten programma's opstarten en dat kan nog wel eens wat tijd in beslag nemen, hierdoor wordt het verbinding maken met internet wat vertraagd. 2e de firmware van je router kan verouderd zijn waardoor het wat langer duurt voordat je computer verbinding krijgt met internet.
william

Ik heb een opstart manager en daar heb ik alle overbodige programma's uitgezet. Er zitten meerdere laptops aan de router, deze hebben hier geen last van. Ik heb ook al andere laptops op dezelfde kabel gehad om te kijken of het aan de kabel lag. De andere laptops starten wel gewoon gelijk de verbinding op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan