Het wordt een beetje lastig uitleggen, omdat ik zelf geen Vista heb. Toch zal ik het proberen.
Met deze screenshot probeer ik het uit te leggen:
Ga eerst naar Start -> Configuratiescherm. Als het goed is krijg je nu een menu op je scherm (op de foto is het het achterste menu, met de pijltjes bovenaan). In dit menu klik je aan de linkerkant van het menu op 'Netwerkinstellingen' (op de foto staat die geselecteerd met dikgedrukte witte letters en een stip erbij).
Als je daarop hebt geklikt, krijg je allemaal opties. Als het goed is staat daartussen 'Verbinding maken met een netwerk'. Als je daarop dubbel heb geklikt, krijg je het tweede menu op de foto (in het midden, nog onder het voorste menu). Als het goed is staat jouw netwerk hiertussen. Hier moet je op dubbelklikken (als dit niet werkt, rechtermuisknop -> Eigenschappen).
Als het goed is, krijg je nu het menu vooraan op de foto. Daar staat tussen 'Internet Protocol Version 4 (TCP/IP4)'. Als het goed is, staat het vakje daarvoor aangevinkt (als dit niet zo is, moet je dit zelf even doen). Klik met je muis op deze naam en klik dan op 'Eigenschappen' (rechts onder van de lijst).
Nu zie je een menu met allemaal tekst en rondjes. Er staat iets in de trend van 'Automatisch IP adres invullen' en 'Automatisch DNS invullen'. Nu moet je even controleren of het rondje voor 'automatisch' aangeklikt is. Niet op zelf invullen dus. Als het goed is, zijn de tekstbalkjes in dit menu nu grijs gekleurd en kun je niets invoeren.
Probeer dit eens. Mijn uitleg is redelijk slecht, omdat ik zelf geen Vista heb. Hopelijk lukt het desondanks toch.
Veel succes!
Marco4