Internet bankieren belastend voor je pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Omdat ik in de nabije toekomst wellicht wil overstappen op internetbankieren heb ik een aantal vragen:

- is internet bankieren belastend voor je pc (trager, storingen etc etc.)?
- vreet het veel geheugen?
- veilig genoeg? SNS gebruiker

bvd
:) IEDEREEN HEEL ERG BEDANKT HET ADVIES

Laatst bewerkt:
Internet bankieren is niet belastend voor je pc... ik gebruik het sinds heel recent ook. Werkt prima.

Ik maak me soms wel zorgen omtrend de veiligheid, want ik ben niet de naïeveling die denkt onbereikbaar te zijn voor hackers. Verder vertrouw ik dan maar blindelings op de beveiliging van mijn internet bankier-site + het feit dat mijn rekening niet de moeite is om te plunderen. :D

James :)

Zeg je dat om zand in de ogen te strooien bij de anderen haha. Geintje hoor die van mij valt ook niet te plunderen. En extraatjes krijgen we toch al niet want Zalm is o zo zuinig, maar bedankt voor je respons had namelijk wel eens gelezen dat het nogal geheugen vrat.

Ik gebruik het al een 3-tal jaar zonder probleem. Het is natuurlijk wat James zegt, vertrouwen op de veiligheid van de banksite.

Als u het programma, waarmee u uw afrekeningen mee bij houd, op een USB pen zet, kan daar al nooit iemand bij komen. U importeert het overzichtbestand van de bank naar dit programma, dan staat het alleen maar op de pen. Trekt de pen uit de usb bus en niemand vind maar iets terug van de data op uw PC. Werkt perfect.

giro bankieren is met een papieren sleutel die je toegezonden krijgt. (50 stuks)
rabo bankieren met een rekenmachine.
SNS bankieren ook met een rekenmachine.
je maakt verbinding dan geef jee naam en wachtwoord.
dan moet je op de rekenmachine een getal invullen en dan vraagt de bank om nog een nummer en dan kun je pas bedragen zien c.q. overmaken.
Is volgens mij wel goed en veilig, ben in al die jaren nog nooit geldkwijt geraakt.
en ik was denk ik 1 van de eersten die hier mee werkte.

internet bankieren belastend voor je pc

Ik doe al zeker 6 jaar via de rabo internet bankieren het is de perfecte ja zelfs luie manier
om je geld uit tegeven.
de eerste jaren met een soort digipass en nu met een random reader.
Ik heb diverse keren mijn pc doorzocht op achtergebleven sporen van transacties
zelfs met ps inspector file recovery nada dus helemaal niks,alleen de site waar je inlogt
met je code ed.
Alles blijft denk ik bij de bank en allen jij krijgt het op je pc te zien denk ik.

Ook deze ABN/AMRO client heeft niets dan positieve dingen te melden.
Gebruik het vanaf dag 1 dat het werd aangeboden.
Werkt met je eigen bankpas en pincode en een kaartlezertje wat weer codes genereert.

Klinkt allemaal positief. Zit zelf nu bij de SNS bank.........misschien daar nog mensen ervaringen mee?

PJnijm zei:
Klinkt allemaal positief. Zit zelf nu bij de SNS bank.........misschien daar nog mensen ervaringen mee?

werk al een jaar of 5 met internetbankieren via SNS.
nooit geen problemen,werkt perfect.

Postbank: in mijn ogen redelijk veilig, maar op een papiertje staan code's die je gebruiken moet. Nadeel: je papiertje met code's kan bekend raken als je het laat slingeren, of je raakt het kwijt en je moet nieuwe aanvragen, dus enkele dagen niet mogelijk

abn-amro: werkt met een soort rekenmachine, een identificer, stop je pas erin, gebruik je pincode om in te loggen nadat je de site van abn op internet opengemaakt hebt, en vul op de site de code in die jje identificer aangeeft. Je zit dan in je conto, voor in wat je wil, druk op verzenden, opnieuw de pas in de dinges, pin code invoeren, ontvangen code invullen op de site, verzenden, klaar.
Vrij safe, vanaf de meest bizarre landen kun je toch in een internet kroeg zaken doen. Met de normale voorzichtigheid (pas niet laten slingeren, pin code voor jezelf houden) zo veilig als je zelf wil. En mijn vakantiemaat heeft ooit een keer met identificer vanuit Peru geld laten overmaken vanuit zijn abn rekening naar de postbank omdat de pas onderweg niet in de geldautomaat werkte.

groetjes,
mathwenders

Om je andere vragen nog even te beantwoorden:
is internet bankieren belastend voor je pc (trager, storingen etc etc.)?

Nee natuurlijk niet.
Nee natuurlijk niet.

internet bankieren is net zo veilig als je bank:
alles wat je via het loket doet gaat ook naar een comp.
alleen stuur je de gegevens nu zelf .

Elisa zei:
Om je andere vragen nog even te beantwoorden:
is internet bankieren belastend voor je pc (trager, storingen etc etc.)?

Nee natuurlijk niet.
Nee natuurlijk niet.
Inderdaad, het vraagt net zoveel, als dat je normaal een beetje aan het surfen bent.
Gebruik zelf iets van vier jaar internet bankieren.:)

ik gebruik al 6 jaar de registersleutel staat op diskette
wel veilig en gemakkelijk

Ik 'bankier' via 'mijn postbank.nl'. Heel simpel. Je voert een overmaking uit en die verzend je. Dan krijg je per sms een tan code doorgestuurd inclusief het bedrag dat je wilde overmaken. Die code tik je in op je overmaking online en pas dán wordt het bedrag over gemaakt. Ik ben er uiterst tevreden mee:) Is ook nog eens gratis :)

Al zijn we allen arm... 1euro per nederlander is toch 16miljoen !!!!!!!!!!!!!!!!!:rolleyes:

Let op dat je op https pagina's zit als je bezig bent en reageer niet op emails maar ga handmatig naar je site en kijk of de inhoud van die email bevestigd wordt.

Mijn mijnpostbank.nl werkt geweldig

Verder...zie alle voorgaande...

grtz
H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan