1marcel
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jan 2002
- Berichten
- 782
Beste Helpers,
30 juli bij het internetbankieren abnamro, liep de pagina al niet lekker vol. 2e poging ging wat beter, en wat blijkt eenmaal wel ingelogd stond er een opdracht klaar voor een
transactie naar een posbank nummer ter waarde van 2400 euro.
Gelijk uitgelogd en nogmaals een poging gedaan , bij het inloggen stond dan 2x deze transactie al klaar voor verzending. Dit was geen pishing maar vol in de beveiligde pagina van abnamro met slot en al erop.
Al Kontakt gehad met de bank, en het schijnt dat ik besmet ben met virus ( trojan ) transactie heb ik zelf verwijderd, en vervolgens instructies van de bank gekregen hoe de comp op te schonen.
Ondertussen heb ik zelf met malwarebytes , avg en cc cleaner 2 trojans verwijdert. Omdat dit een dag voor de vakantie is gebeurt en nu pas terug ben is het nu gebleken dat de bank
het internetbankieren heeft geblokkeerd uit voorzorg.
Ik gebruik de besmette computer voorlopig niet voor deze activiteit want dit is op eigen risico volgens de bank en zal dit ook op volgen .
Volgens hun advies moet de besmette computer door deskundigen worden schoongemaakt ( kassa ) ik vraag me af of ik dit ook zelf kan doen met jullie hulp ?
Ik was al van plan om hem te formatteren, maar volgens de bank moet de MBR ook opnieuw ingesteld worden.
Zie mail:
Informatie en instructie voor het verwijderen van het virus
Antivirus software loopt per definitie achter op de ontwikkeling van nieuwe virussen. Daarom kan er niet altijd vertrouwd worden op het detecteren van een virus door een antivirusprogramma en kan een virus niet altijd direct verwijderd worden. Uiteraard geldt wel het dringende advies om altijd een up to date antivirusprogramma te gebruiken.
Moderne virussen nestelen zich vaak in het opstartgedeelte van uw harde schijf waardoor zij soms niet of slechts gedeeltelijk verwijderd kunnen worden. De enige effectieve manier voor het verwijderen van een dergelijk virus, is het formatteren van de harde schijf van de computer waarbij ook de Master Boot Record (MBR) opnieuw moet worden ingesteld. Het formatteren en opnieuw instellen van de MBR vereist zeer specifieke kennis en wordt niet ondersteund door ABN AMRO. Wij adviseren u dan ook met klem om het formatteren en opnieuw inrichten van de PC te laten doen door een specialist, meld hierbij altijd dat de MBR opnieuw ingesteld moet worden. Ook kan de specialist u ondersteuning bieden bij het opnieuw installeren van een besturingssysteem en virusscanner. Met de genoemde ingrepen worden alle virussen verwijderd en beschikt u weer over een volledig schoon en veilig computersysteem. Onze ervaring leert dat in geval van een virusbesmetting er vaak ook sprake is van andere ongewenste vormen van spyware of andere virusinfecties, door deze stappen te nemen zal ook deze vervuiling van uw computer verwijderd worden.
Wat kan ik het beste doen met dit geval ?
Door het verwijderen van de Trojans door malwarebytes was het gelijk weer goed te doen met inloggen , maar de twijfel blijft ?
b.v.d
gr. Marcel
30 juli bij het internetbankieren abnamro, liep de pagina al niet lekker vol. 2e poging ging wat beter, en wat blijkt eenmaal wel ingelogd stond er een opdracht klaar voor een
transactie naar een posbank nummer ter waarde van 2400 euro.
Gelijk uitgelogd en nogmaals een poging gedaan , bij het inloggen stond dan 2x deze transactie al klaar voor verzending. Dit was geen pishing maar vol in de beveiligde pagina van abnamro met slot en al erop.
Al Kontakt gehad met de bank, en het schijnt dat ik besmet ben met virus ( trojan ) transactie heb ik zelf verwijderd, en vervolgens instructies van de bank gekregen hoe de comp op te schonen.
Ondertussen heb ik zelf met malwarebytes , avg en cc cleaner 2 trojans verwijdert. Omdat dit een dag voor de vakantie is gebeurt en nu pas terug ben is het nu gebleken dat de bank
het internetbankieren heeft geblokkeerd uit voorzorg.
Ik gebruik de besmette computer voorlopig niet voor deze activiteit want dit is op eigen risico volgens de bank en zal dit ook op volgen .
Volgens hun advies moet de besmette computer door deskundigen worden schoongemaakt ( kassa ) ik vraag me af of ik dit ook zelf kan doen met jullie hulp ?
Ik was al van plan om hem te formatteren, maar volgens de bank moet de MBR ook opnieuw ingesteld worden.
Zie mail:
Informatie en instructie voor het verwijderen van het virus
Antivirus software loopt per definitie achter op de ontwikkeling van nieuwe virussen. Daarom kan er niet altijd vertrouwd worden op het detecteren van een virus door een antivirusprogramma en kan een virus niet altijd direct verwijderd worden. Uiteraard geldt wel het dringende advies om altijd een up to date antivirusprogramma te gebruiken.
Moderne virussen nestelen zich vaak in het opstartgedeelte van uw harde schijf waardoor zij soms niet of slechts gedeeltelijk verwijderd kunnen worden. De enige effectieve manier voor het verwijderen van een dergelijk virus, is het formatteren van de harde schijf van de computer waarbij ook de Master Boot Record (MBR) opnieuw moet worden ingesteld. Het formatteren en opnieuw instellen van de MBR vereist zeer specifieke kennis en wordt niet ondersteund door ABN AMRO. Wij adviseren u dan ook met klem om het formatteren en opnieuw inrichten van de PC te laten doen door een specialist, meld hierbij altijd dat de MBR opnieuw ingesteld moet worden. Ook kan de specialist u ondersteuning bieden bij het opnieuw installeren van een besturingssysteem en virusscanner. Met de genoemde ingrepen worden alle virussen verwijderd en beschikt u weer over een volledig schoon en veilig computersysteem. Onze ervaring leert dat in geval van een virusbesmetting er vaak ook sprake is van andere ongewenste vormen van spyware of andere virusinfecties, door deze stappen te nemen zal ook deze vervuiling van uw computer verwijderd worden.
Wat kan ik het beste doen met dit geval ?
Door het verwijderen van de Trojans door malwarebytes was het gelijk weer goed te doen met inloggen , maar de twijfel blijft ?
b.v.d
gr. Marcel