Internet beheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

WhiteWolf

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2013
Goedendag,

Graag zou ik een stukje software hebben waarmee ik onze router voor bepaalde mensen kan uitzetten of limiteren. Het betreft hier enkel gebruikers die het wachtwoord weten en die zich binnenshuis of binnen het bereik van het wifi-net bevinden.

Voorbeeld :

Computer 1 : 24/7 toegang
Computer 2 : van 07.00 tot 20.00
Smartphone 1 : Altijd behalve zondags dan enkel tussen 13.00 en 15.00
Laptop 1 : 24/7 toegang
Laptop 2 : enkel tussen 12.00 - 18.00

Is het mogelijk om software te installeren die het bovenstaande schema zou kunnen handhaven ?

Hiervoor heb ik al navraag gedaan bij mijn elektronica winkel maar die bied gelijk G-data virusprotection aan van €700,- wat niet precies kan wat ik wil.

Windows Family Safety uit het windows essentials pakket bied alleen de optie om bepaalde websites uit en aan te zetten.

Mvg,
WhiteWolf

Ik de meeste routers kan je dit gewoon instellen, maar dit ligt ene beetje aan het type router.
In combinatie met het macadres kan je opgeven op welke dagen en tijden je toegang wilt.

Hier kom ik vanavond op terug. We gebruiken in ieder geval stop-contact kastjes van TP-link.

Als alles is ingesteld moet het echter niet mogelijk zijn voor de andere gebruikers om hier aanpassingen in te maken. Is dit ook nog te beveiligen of kan een ieder hierheen 'rotzooien'.

Het doel van het limiet is dat 1 van de gebruikers graag diep in de nacht achter de computer wilt terwijl deze hoort te slapen dus moet het niet mogelijk zijn dat deze gebruiker midden in de nacht de router reset en dat alle beveiligingen vervolgens weg zijn.

Beste WhiteWolf,

G Data TotalProtection bevat een module 'Kinderbeveiliging' waarmee je dit weldegelijk kan (althans voor de desktop computers en de laptops, niet voor de smartphone) - de naam van de module verwijst naar het feit dat deze functie meestal in die context gebruikt wordt.

Screenshot G Data TP 2014.jpg

En die 700 € is een tikfout, neem ik aan. De producten van G Data zijn niet gratis, maar zeker ook geen 700 €. Bovendien kan je via de G Data website trial versies downloaden waarmee je een en ander een maand lang gratis uit kan testen.

Jan Van Haver (G Data)

Laatst bewerkt:
Wij hebben een KPN experia box.

De € 700,- heb ik van de offerte van de elektronica winkel. Volgens mij wordt ik hier dus giga opgelicht, het was wel voor 6 licenties voor 2 jaar meen ik..

Wij hebben een KPN experia box.

De € 700,- heb ik van de offerte van de elektronica winkel. Volgens mij wordt ik hier dus giga opgelicht, het was wel voor 6 licenties voor 2 jaar meen ik..

Ook voor 6 licenties gedurende 2 jaar is onze adviesprijs veel lager dan 700 EUR, dus er moet iets fout zijn gelopen. Wellicht is dit niet de meest geschikte plaats om een en ander verder te bespreken (ik ga er van uit dat er een misverstand in het spel is, en daarom wil ik zeker niet het risico lopen om openlijk iemand onterecht te beschuldigen), dus ik stel voor dat je mij even de details doormailt (jan.van.haver(at)gdata.nl)

Hier kom ik vanavond op terug. We gebruiken in ieder geval stop-contact kastjes van TP-link.

Als alles is ingesteld moet het echter niet mogelijk zijn voor de andere gebruikers om hier aanpassingen in te maken. Is dit ook nog te beveiligen of kan een ieder hierheen 'rotzooien'.

Als je in je router, de tijden aan een macadres toewijst, maakt het verder niet uit waar je aangekoppeld bent.
Een slimme puber zal dit zeker uit proberen, en zal kijken of je op een ander netwerkpunt wel verbinding kan maken.

Peter

Dank voor alle hulp, ik heb de router 'open' gekregen en vervolgens een 'week schedule' ingesteld die iedere werkdag begint op 11.00 en eindigt op 23.00. Alleen als ik zijn IP adres invoert krijg ik de melding dat het geen LAN adres mag zijn.

Zijn hier nog tips voor ?

'Wok' je zei iets over een MAC adres, heb je enige ervaring met een KPN experia box v8 ? (dan weet je hoe het menu'tje eruit ziet)

nee de kpn box zegt me niets ,op de meeste routers kan je op 2 manieren instellen
op IP nummers of op MAC adres.
Een ip nummer achter een router is meestal dynamisch, maw het kan een andere nummer worden
dan vervallen je beperkingen, met een mac adres heb je dat niet.

Ondertussen even druk gehad met werk etc. Vanavond geprobeerd het 'af' te maken.

In de experiabox kan ik heel mooi een 'schedule' maken en in het scherm 'access control' kan ik, denk ik, iemand linken alleen ik krijg de volgende melding :

Help.png

Ben ik nou gek of vraagt de experiabox eerst om een IP adres en als ik die geef zegt hij dat ik geen IP adres kan geven :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan