Internet + bellen achter modem plus eigen modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Hallo,

Ik wil binnenkort overstappen van privider, naar Alice of Telfort. Hier twijfel ik nog over. Ik wil dus vast bellen en internetten. Maar ik wil tevens een wire-less netwerk hier hebben. Nu heeft Alice geen Wireless modem, en betaal ik daar bij Telfort 70 Euro voor bij om een modem in bruikleen te krijgen, wat ik te veel vind. Nu is het bij Alice wel verplicht om de door hun meegeleverde Copperjet te gebruiken. Wat het beleid van Telfort is, weet ik niet. Nu is mijn vraag (ervan uitgaande dat bij Telfort het ook verplicht is hun modem te gebruiken) ofdat ik indien ik een eigen modem achter het verplichte modem hang, ik nog steeds gebruik kan maken van vast bellen? Is het zo makkelijk dat mijn eigen modem aangesloten dient te worden op een van de poorten van het verplichte modem (waar normaal de ethernetkabel naar een computer in gaat) en mijn telefoon in de daarvoor bestemde poort in de verplichte modem?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben in mijn vraagstelling.

P.S. weet iemand trouwens of ik mijn huidige nummer kan behouden?

Hoi,

Zowel bij Telfort als Alice maak je gebruik van hun modem, zonder verdere apparatuur.
Hierop komt ook de telefoonverbinding.

Je schaft vervolgens zelf een ROUTER aan, dus niet nog eens een modem.
Deze router sluit je met de WAN-poort aan op de modemaansluiting waar normaal je pc op aangesloten wordt ....

Op deze router komt vervolgens je - al of niet draadloze - computerapparatuur
Klaar!

Ok, thnx. Per 11 juli ben ik als het goed is over, ik zal het dus eens proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan