internet + bellen bij Fiberworld werkt bij mij niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pba05

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2002
We hebben sinds december 2006 een Internet + bellen abonnement van Fiberworld / DIS en dacht hiermee HET belmonopolie van KPN voor ons opgelost te hebben. Nou, mooi niet dus. Hadden we maar in de broek ges........dan …….
Wat is het verhaal.
Vanaf het begin van ons abonnement, december 2006, is de verbinding instabiel. Internet valt om de haverklap uit. Met telefoneren is nog erger. Ook hier valt spontaan de verbinding weg en bovendien zijn we niet door iedereen te bereiken wat zeer vreemd is.
Niets aan de hand denk je want er is nog altijd een helpdesk :confused:
Helaas moet je hier geen hoogstandjes verwachten. Professionaliteit is ver te zoeken.
Allemaal hap snap klare oplossingen die helaas niet leiden tot DE oplossing.
In ieder geval communiceren met Fiberworld is een crime. Brieven (ook aangetekend) of mail sturen wordt gewoonweg niet op geantwoord. De lijnen zijn vaak bezet of het duurt oneindig lang voordat je aan de beurt bent.
Misschien hebben ze daarom een ticketsysteem opgezet waar men de problemen op kwijt kan.
Maar helaas kunnen we inmiddels uit eigen ervaring zeggen dat ook dit systeem verre van perfect is.
Niet beantwoorden van vragen is uiterst frustrerend!!! :evil:
Fiberworld stuurde ook diverse routers naar ons op echter zonder bijgevoegde instructie of iets dergelijks. M.a.w. ook hier ontbrekende communicatie.
Wat we ook allemaal ondernamen, de oplossing kwam niet never naderbij.
Over de huidige status zijn we helemaal niet tevreden. We hebben geen telefoon EN geen Internet meer. :evil:
Enkele weken geleden viel ineens Internet uit. Volgens de helpdesk (gesprek van 1 uur) was bij hun, met terugwerkende kracht tot 29 april 2007, de stekker eruit getrokken. :shocked:
Waarom? Niemand bij Fiberworld / DIS kan daar een zinnig antwoord op geven. Zelfs de helpdesk kan of mag niets wijzigen. Het enige wat rest is in hun ticketsysteem de woorden HELP in te schieten. Vanaf 21 mei staat dit er op en wachten we nog steeds op een antwoord.
M.a.w. we kunnen helemaal niets meer en niemand daar kan ons mee helpen.
Wat wel werkt is zijn de rekening die zich maar op stapelen. We worden geacht de rekeningen te betalen totdat het jaar voorbij is dat is nog t/m december 2007!
We moeten dus betalen waarvoor we geen enkel gebruik kunnen maken. Het moet niet gekker worden!
Rest de vraag: wat nu? :(
Via onze verzekeringsagent hebben we rechtsbijstand DAS ingeschakeld en zij adviseerde ons de automatische betalingen te blokkeren totdat het opgelost was of totdat de overeenkomst door hun, en zonder kosten voor ons dus, ontbonden werd. Vervolgens verwezen ze ons door naar de Geschillencommissie in Den Haag die extra voor zulke “gevallen” een telecommunicatie rubriek in het leven hadden geroepen.
Na wat briefwisseling ligt de bal nu bij hun.
Om toch te kunnen bellen hebben we ondertussen een abonnement bij KPN moeten nemen.
Weg voordeel alleen nadelen. Alleen maar extra kosten en dat loopt ook op.
Helaas moeten we wachten totdat Fiberworld de lijn vrij geeft maar dat kan pas als we alle rekeningen eerst hebben betaald.
Conclusie: neem geen Internet + bellen en vooral niet van Fiberworld / DIS. :mad:

Vraag: wie heeft nog meer zulke ervaringen?

31 mei 2007

Ik denk dat zij contractbreuk plegen.
immers: jij moet betalen, en zij moeten een fatsoenlijke dienst leveren.
Lijn vrijgeven? Als je een andere aanbieder met adsl neemt, heb je toch geen last van hen?
Of telefoneren per kabel?

ik neem aan dat je een vast contract hebt voor een langere tijd? zoniet dan zou ik het gewoon opzeggen en internet + bellen van kpn nemen. daar heb ik geen klachten over.

Ik heb heel erg slechte ervaringen met Internet plus bellen van kpn.

Het werkte namelijk gewoonweg niet bij mij. Maar dat vertelden ze me nadat ze me het abbo hadden gegeven, dus was het moeilijk om er weer vanaf te stappen.

Het werkte namelijk gewoonweg niet bij mij. Maar dat vertelden ze me nadat ze me het abbo hadden gegeven, dus was het moeilijk om er weer vanaf te stappen.

Dat is niet helemaal waar want als je kunt aantonen dat KPN in gebreke is gebleven dan is ontbinding mogelijk !

ik denk dat er bij elke provider van ipb bellen wel klachten te vinden zijn, net als bij jou dus voor kpn. maar ik denk dat je bij kpn de minste kans hebt dat het fout gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan