Internet beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikHuisman

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Hallo.

Ik zoek een programmatje hoe ik mijn internet kan beveiligen met een wachtwoord.
Dus als je verbinding wilt maken met internet moet je eerst een wachtwoord invoeren.

De computer waarop dat moet gebeuren is aangesloten aan het ADSL netwerk. En beschikt over Windows XP Professional.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!

Je wilt de hele verbinding beveiligen of wil je alleen instellen dat er bepaalde sites wel of niet bezocht kunnen worden. Of dat eerste ook zo kan zoals jij voorstelde weet ik niet, maar je kan natuurlijk altijd de hele verbinding in Windows uitschakelen ( Netwercentrum bij Vista, Netwerkverbindigen in XP ).Dat tweede kan sowieso wel.
Daar zijn verschillende programma's voor, bijvoorbeeld Naomi.

Ik weet niet hoe je een ADSL-netwerk kan beveiligen met een wachtwoord.
Die optie zit in ieder geval niet duidelijk in Windows.

Nee, niet in Windows, maar mss wel in je router. In mijn Belkin kan het in ieder geval wel:

Client IP filters
The Router can be configured to restrict access to the Internet, e-mail or other network services at specific days and times. Restriction can be set for a single computer, a range of computers, or multiple computers. To restrict Internet access to a single computer for example, enter the IP address of the computer you wish to restrict access to in the IP fields. Next enter 80 and 80 in the Port fields. Select TCP. Select Block. You can also select Always to block access all of the time. Select the day to start on top, the time to start on top, the day to end on the bottom and the time to stop on the bottom. Click "Apply Changes". The computer at the IP address you specified will now be blocked from Internet access at the times you specified. Note: be sure you have selected the correct time zone under Utilities> System Settings> Time Zone.

Routertoegang is natuurlijk te beveiligen met een ww, dus - via een kleine omweg - krijg je precies het door jou gewenste resultaat:

Inloggen in router, pagina opzoeken en vinkje zette bij 'enable' (om de 'block' te stoppen).

Ik realiseer me nu ik dit typ pas dat je de boel na de internetsessie dan wel weer handmatig moet blocken, dus dat is weer niet zo handig .....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan