internet bij de buren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom007

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2003
Berichten
12
van het weekend alcatel wireless router modem en pcmca kaart gekocht.
echt plug en play. 15 minuten en ik ben draadloos met laptop en pc. alles maar dan ook echt alles doet het.
toen het kastje even losgemaakt om goed neer te zetten. he dat is gek. ik ben nog steeds online??? alles losgemaakt en ik ben on line. kan e mail lezen en zenden etc. de linksys heeft een signaal gezocht.
het lukt me met geen mogelijkheid het signaal via de eigen router te laten lopen.
wrsch zit ik op de buurman. hoe pak je dit probleem aan?
bedankt tom van vreeland
 
Je eigen abonnement opzeggen :D ;)





Nee, zonder gekheid, je kan toch kanalen kiezen? Even vragen aan de buurman op welk kanaal hij heeft ingesteld en dan zelf een andere kiezen dus.
 
Als je jouw router weer aansluit zie je toch een lijst met beschikbare netwerken? Daar staat dan die van jouw als het goed is gewoon bij, anders is je router niet goed geconfigureerd of je instellingen in je pc lopen niet gelijk met de instellingen in je router (username/wachtwoord voor de draadloze verbinding bijvoorbeeld). In deze zelde lijst zie je waarschijnlijk ook een ander netwerk staan, die van je buurman. Alleen het gekke is dat je daar zomaar op kan, of je buurman is niet zo slim geweest en heeft zijn draadloze verbinding zonder wachtwoord gemaakt zodat iedereen zomaar op zijn netwerk kan komen.
 
Encryptie, ik weet niet of ik het goed schrijf, aanzetten.
Dit heeft je buurman ook niet gedaan.
 
zie ook het antwoord op de vraag "laptop vangt alleen signaal buren"

het is opgelost door: ander kanaal te kiezen
de router/ modem te dwingen alleeen naar de eigen computers te kijken. dit door eigen mac adres en ssid nummer te gebruiken.
het signaal van de buren blijft sterk maar stoort nu niet meer en wordt ahw overruled door eigen signaal.
 
wireless en de buren

Allemaal heel interessant,

ik heb een zelfde soort probleem. De buurman probeert een wireless netwerk te installeren. Als ik opstart vindt mijn desktop nu zijn netwerk het eerste (ondanks het feit dat mijn speedtouch als enige voorkeurs netwerk ingesteld is). Pas na een minuut of tien wordt mijn speedtouch gevonden.
De buurman zit al op een ander kanaal!! Misschien begint het zoeken wel bij kanaal 1 (de buurman zit op kanaal 1 zit en ik op kanaal 6). Ik heb geen idee.

Dat kan nog leuk worden als de halve wereld op wireless overgaat.
 
Volgens mij is het mogelijk om onder de knop Geavanceerd in het scherm met beschikbare netwerken ervoor te kiezen om niet te verbinden met niet-voorkeurs netwerken.
 
als je in de router kijkt via 10.0.0.138 (speedtouch) kun je bij geavanceerde opties de mac adressen van eigen laptop en computer invullen. dan optie aanvinken uitsluitend contact maken met. die mac adressen kun je weer vinden via iconfig
 
wireless

thanks
ik ga beide tips uitproberen.
Speedtouch zelf kwam met de opmerking dat mijn buurman zijn zaakjes beter moet beveiligen, want als ie dat zou doen, dan zou mijn client hem bij het zoeken overslaan.
Zit iets in.
Intussen is het probleem wat minder nijpend geworden, aangezien mijn buurman nog andere netwerk problemen heeft. Ik geloof dat hij zijn kastje heeft uitgezet. Derhalve zie ik zijn netwerk niet meer verschijnen.
evengoed dank
 
Hallo allemaal.

Vind het toch altijd weer handig dat mensen hun eigen draaloze netwerk instaleren. Maak er ook heftig gebruik van. Heb op mijn dak een 2,4GHz parabool antenne staan, met een rotor. Linksys acsess point in de mast. Is wel leuk om te zien wat een ander allemaal doet of niet doet met zijn pc. lol

Maar laat ik duidelijk zijn ik gebruik het niet om andere te hacken. Maar om dergelijke gebruikers te waarschuwen, voor het feit dat ze de apparatuur niet goed of onvoldoende hebben beveiligd.

Interesante link: Wireless Networking beveiliging

Groetjes Erik Rothuis.

Aangepast!!!!!
 
Laatst bewerkt:
in de nabije toekomst zullen iderdaad mensen de internet provider met de buren delen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan