Internet blijft uitvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasperdn

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2009
Beste helpers,

Mijn probleem:
Mijn internet blijft om de 5 á 10 minuten uitvallen. Hoe dit komt? Geen idee. Ik heb al een aantal keer op "diagnose en herstel" gedrukt, hier komt uit: Er komt een probleem voor dat Windows niet kan herstellen, klik hier om te kijken voor mogelijke oplossingen". deze heb ik al te vaak geprobeerd, en werken allemaal niet. Overigens is mijn Vista pas gecrasht, en was ik gedwongen alles opnieuw te installeren, dus waren mijn schijven ook geformatteerd.
Hiervoor deed mijn internet redelijk normaal. Het enige probleem toen was, dat er een melding kwam, als mijn internet weer eens uitviel, dat ik het foute wachtwoord in had getypt. Ben er 100% zeker van dat dit het goede wachtwoord is. Na de stekker er ong. een minuut uit te laten en er weer opnieuw in te doen (en ja, hetzelfde wachtwoord in te voeren) deed het internet het weer prima. Dit kwam overigens 1 a 2 keer per week voor. Dit probleem heb ik nu ook wel eens, dus ik zit met 2 problemen.
Mijn gegevens:
Besturingssysteem: Windows Vista Service Pack 1
Internetprovider: Ziggo (All-in-one)
Modem: Motorola SBV5121E
Router: Linksys wireless - G Broadband , model: WRT54G
USB adapter: Sitecom Wireless Network USB Adapter- 54 G, modelnr.: WL-169 v1 001
De lampjes op de modem en router branden zoals het hoort.
overigens heb ik mcAfee security. Hierbij heb ik de firewall net uitgezet, om te kijken of het daar aan lag (wat me toch sterk lijkt).
Alvast bedankt voor enige reactie's, ik hoor graag of ik nog meer info moet geven!

MVG,

Jasper

PS: ik hoop dat dit de goede locatie is voor mijn bericht

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je door een ander WLAN gestoort wordt. Probeer eens een ander kanaal. Voorkeurkanalen zijn 1, 6, 11. :thumb:

Ik denk dat je door een ander WLAN gestoort wordt. Probeer eens een ander kanaal. Voorkeurkanalen zijn 1, 6, 11. :thumb:

Ik heb intussen het programma inSSIDer gedownload. Hier zie ik het volgende:

c0f8696bf158daebe88ef327a2b93857.jpg

Bedoel je dit? als ik kijk naar mijn wireless channel (maikel) die op "1" staat, klopt dit dan?
Hoe verander ik dit?

Alvast bedankt!

Jasper

Laatst bewerkt:
Hoi,

bedankt voor de heldere plaatjes! Er is niets mis met je kanaal: jij zit op 1, en de buurman zit op 7, en de volgende twee netwerken op kanaal 11.

Maar wat opvalt is dat het WLAN van CRAAINET sterker binnenkomt dan je eigen netwerk.
Hetgeen betekend in goed Nederlands: je zit met je laptop te ver af van je router.

Moeten de golven van je WLAN misschien door een of meer betonnen vloeren gaan? Moet je via een paar dikken muren?

Zo goed ben ik met je hardware niet bekend, maar controlleer even dat je router alleen 802.11b en/of 802.11g doet, maar geen turbo of 108 of 125+ of zo iets.

success ermee :thumb:

Hoi,

bedankt voor de heldere plaatjes! Er is niets mis met je kanaal: jij zit op 1, en de buurman zit op 7, en de volgende twee netwerken op kanaal 11.

Maar wat opvalt is dat het WLAN van CRAAINET sterker binnenkomt dan je eigen netwerk.
Hetgeen betekend in goed Nederlands: je zit met je laptop te ver af van je router.

Moeten de golven van je WLAN misschien door een of meer betonnen vloeren gaan? Moet je via een paar dikken muren?

Zo goed ben ik met je hardware niet bekend, maar controlleer even dat je router alleen 802.11b en/of 802.11g doet, maar geen turbo of 108 of 125+ of zo iets.

success ermee :thumb:

Ik heb een nieuw plaatje, wat het op dit moment is:

d08b0e165df1bf89e659324e4b8c6311.jpg

Hier is mijn signaal ook "veel" hoger dan het eerste plaatje, terwijl ik er niks aan heb gedaan. nadat mijn pc weer hersteld was, heb ik van Sitecom het volledige driverpakket (klik) gedownload. Hiermee installeerde die Wireless Network Utility. Mijn vriend raadde aan om deze te verwijderen, en alleen de drivers te downloaden. Tot nu toe gaat het nog goed, maar als ik bijvoorbeeld ga downloaden, of een spelletje spelen, valt het regelmatig uit. Denk niet dat dit de oplossing was. Overigens heb ik McAfee (complete pakket) geïnstalleerd, wat ik voor mijn crash nog niet had. Heeft dit invloed? Hier een plaatje van mijn situatie:
Ik ben "computer", mijn broer is "computer2", ook wireless en heeft nergens last van. (Hij heeft overigens Windows XP)

ba63d81849bd5bf1b6c9bdab595fe3c4.jpg

Hoe kan ik controleren wat mijn router doet? Ik begrijp (even Wikipedia erbij gehaald) dat die getallen te maken hebben met de radio snelheid en dat het logisch is als die op 802.11g staat, maar zou niet weten hoe ik dit zou kunnen bekijken, is hier een programma voor om dit te controleren??

-update-

Even gekeken in mijn internetstickgegevens, en daar staat 54mb/s
Ook staat er bij apparaatbeheer --> netwerkadapters ---> stickje --> eigenschappen --> geavanceerd --> 802.11d, en dan staat er naast bij waarde: disable

Alvast bedankt voor je bericht! :D

-update2-

Ik merk nu, dat mijn internet alleen uitgaat als ik iets meer ervan vraag; ik download, ik speel een spel, ik ga online pokeren, ik stuur iets op via msn. Alleen in deze situaties valt het tot nu toe uit.

Gr, Jasper

Laatst bewerkt:
Hoi Jasper,

je hardware (router, usb-adapter) kunnen "slechts" 54g aan, dus dat zit goed. Welke downloadsnelheid heb je? Stel je hebt maar 1MB, en dan wil je 4 dingen tegelijk doen. Indien je geluk hebt dan heb je 4 streams van ieder ongeveer 250kb/s. In de praktijk zal de bandbreede verschillend zijn. Om te testen, of het misschien aan je internetsnelheid ligt, kan je proberen in een extra venster op de website van je router te komen. En dan komt nog bij dat je bij Ziggo zit. Toen ze nog Casema hetten waren ze bekend met hun matige performance.

Indien echt je internet verbinding wegvalt dat moet je dat in de logfiles van de modem kunnen terugvinden.

Ik vermoedt echter, dat je een trage internetverbinding hebt, en je gewoon als uitval aanvoelt. :mad:

Hebben jullie een betonnen vloer? Indien je broer geen problemen op zolder heeft, dan zou jij het ook niet mogen hebben.

Een dezer dagen wil Ziggo toch de bandbreede verhogen, kijk eens of dat verbetering brengt.

Succes ermee :thumb:

McAfee zal je internet verbinding niet afknijpen. Je moet alleen wachten, totdat die zich heeft bijgewerkt.

Hoi Jasper,

je hardware (router, usb-adapter) kunnen "slechts" 54g aan, dus dat zit goed. Welke downloadsnelheid heb je? Stel je hebt maar 1MB, en dan wil je 4 dingen tegelijk doen. Indien je geluk hebt dan heb je 4 streams van ieder ongeveer 250kb/s. In de praktijk zal de bandbreede verschillend zijn. Om te testen, of het misschien aan je internetsnelheid ligt, kan je proberen in een extra venster op de website van je router te komen. En dan komt nog bij dat je bij Ziggo zit. Toen ze nog Casema hetten waren ze bekend met hun matige performance.

Indien echt je internet verbinding wegvalt dat moet je dat in de logfiles van de modem kunnen terugvinden.

Ik vermoedt echter, dat je een trage internetverbinding hebt, en je gewoon als uitval aanvoelt. :mad:

Hebben jullie een betonnen vloer? Indien je broer geen problemen op zolder heeft, dan zou jij het ook niet mogen hebben.

Een dezer dagen wil Ziggo toch de bandbreede verhogen, kijk eens of dat verbetering brengt.

McAfee zal je internet verbinding niet afknijpen. Je moet alleen wachten, totdat die zich heeft bijgewerkt.

ik heb even een bandbreedte-test gedaan:

acba80a1e7e73c46012ef3b344a598bc.jpg

Ja wij hebben inderdaad een betonnen vloer. Maarja zoals je ziet hoeft het signaal maar door 1 muur heen. Het signaal is dan wel niet uitstekend, maar verschilt van "goed" tot "heel goed". Uiteraard doe ik deze 4 dingen niet tegelijk, want als ik download, trekt mijn pc niet zo veel :rolleyes: Als ik alleen poker en msn aan heb staan wat makkelijk moet kunnen, dan komt er af en toe in beeld te staan: verbinding verbroken, opnieuw verbinding maken. Ook is mijn msn dan uitgevallen.

Ik moet zeggen, in de afgelopen 2 dagen is dit wel verminderd. Zoals vandaag is die ong 3 x "uitgevallen" terwijl ik toch van alles deed op het internet. Ik wacht af op dat van Ziggo, heb hier al vaker problemen mee gehad :evil:
tot nu toe hartstikke bedankt voor je reacties! :thumb:

(Ook wordt er nu aan mij aangeraden om dezelfde hardware (USB adapter dus ook van linksys) te gebruiken, maar of dit nou uitmaakt? Voor mijn crash deed de verbinding het prima!)

Laatst bewerkt:
Hoi,

ik verwacht niet veel verandering door het gebruiken van een Linksys adapter. Je moet eerst proberen te achterhalen of echt het internet uitvalt of alleen het WLAN gedeelte.

Kan je misschien je USB adapter loskoppelen van de computer en tijdelijk een kabel leggen?

Heeft je broer op zolder ook last van? Wat voor adapter gebruikt hij?
Kan je misschien tijdelijk met hem de adapters ruilen?

Wat staat er in de logfiles van de modem, of zijn daar geen logfiles? :thumb:

Hoi,

ik verwacht niet veel verandering door het gebruiken van een Linksys adapter. Je moet eerst proberen te achterhalen of echt het internet uitvalt of alleen het WLAN gedeelte.

Kan je misschien je USB adapter loskoppelen van de computer en tijdelijk een kabel leggen?

Heeft je broer op zolder ook last van? Wat voor adapter gebruikt hij?
Kan je misschien tijdelijk met hem de adapters ruilen?

Wat staat er in de logfiles van de modem, of zijn daar geen logfiles? :thumb:

Hey,

Ik heb nu een kabel aangesloten en tot zo ver nog geen problemen, ik had dit een paar dagen geleden ook al gedaan en toen viel het ook niet uit. Het is 100% zeker puur de adapter.
Ik blijf volgens mij wel verbonden met de router, dus zeg maar bij Vista zie ik in de taakbalk rechtsonder ipv. een computertje met een blauw bolletje, alleen dat computertje.
En dan een paar seconde later is die alweer vanzelf verbonden. Misschien blokkeert de router mij? Die vriend van mij heeft ook al een keer iets in de routerconfig gedaan, omdat ik toen helemaal niet kon verbinden, maar dat is al heel lang geleden. overigens kan ik nu wel verbinden dus dat zou niet moeten uitmaken.

Mijn broer heeft nergens last van, hij gebruikt de Sitecom 168, zelf een ouder model. Zijn signaal sterkte is zeer goed tot uitstekend. Ik zal zo even proberen om zijn adapter te gebruiken. Ik weet het anders ook niet meer. Anders zit er niks anders op dan Sitecom of Linksys bellen, die denk ik hier ook niet meer over kunnen vertellen.

Hoe kan ik de logfiles van de modem zien?

Hoi Jasper,

een adapter kan natuurlijk ook eens kapot gaan. Gezien dat je broer geen last heeft denk ik niet dat de router problemen geeft. Indien mogelijk gewoon met je broer van adapter ruilen en eventueel nieuwe drivers installeren. (Laat je broer hetzelfde doen). Indien dan bij je broer het internet uitvalt, dan weet je dat het de adapter is.

Hoi Jasper,

een adapter kan natuurlijk ook eens kapot gaan. Gezien dat je broer geen last heeft denk ik niet dat de router problemen geeft. Indien mogelijk gewoon met je broer van adapter ruilen en eventueel nieuwe drivers installeren. (Laat je broer hetzelfde doen). Indien dan bij je broer het internet uitvalt, dan weet je dat het de adapter is.

Ik zit er nu dus ook aan te denken dat er iets mis mee is, aangezien het signaal ook is afgezwakt vergeleken met een maand of 2 terug. Ik ga het zo even proberen, op het moment heeft die daar geen tijd voor :confused: Je hoort nog van me! Alvast heel erg bedankt!

Ik zit er nu dus ook aan te denken dat er iets mis mee is, aangezien het signaal ook is afgezwakt vergeleken met een maand of 2 terug. Ik ga het zo even proberen, op het moment heeft die daar geen tijd voor :confused: Je hoort nog van me! Alvast heel erg bedankt!

Ik heb toch besloten om voor een nieuwe netwerkkaart te gaan, van Linksys zelf. Dit zou moeten betekenen (volgens de verkoper) dat mijn signaal omhoog zou moeten gaan en mijn internet niet uitvalt. Dat het uitvalt is hiermee verholpen, maar als ik een spelletje speel via het internet, staat het nog wel eens 1 seconde stil. en dat om de 5 á 10 minuten. Ik weet bijna zeker dat het aan het signaal van de router tot pc ligt, want die zou, zoals ik al vermeld heb, omhoog moeten gaan. Dit is nog steeds redelijk tot goed. Ik weet het nu echt niet meer :confused: BVD, Jasper

Hoi Jasper,

En hebben jullie eens de adapters geruilt?:thumb:

En hebben jullie eens de adapters geruilt?:thumb:
Heb ik wel geprobeerd, het uitvallen van internet lag inderdaad aan de adapter :thumb:
Nu dus een netwerkkaart, internet blijft 'stabiel' alleen het signaal is te zwak. het bleek wel dat er nieuwe netwerken in de buurt waren (zie screenshot), op welk kanaal kan ik de router nu het beste zetten?

1c8146b104ca156f61563ee8cc8209f8.jpg
Soms vind die nog meer netwerken, maar die zijn er iig. ver vandaan. BVD, Jasper

Heb ik wel geprobeerd, het uitvallen van internet lag inderdaad aan de adapter :thumb:
Nu dus een netwerkkaart, internet blijft 'stabiel' alleen het signaal is te zwak. het bleek wel dat er nieuwe netwerken in de buurt waren (zie screenshot), op welk kanaal kan ik de router nu het beste zetten?

1c8146b104ca156f61563ee8cc8209f8.jpg
Soms vind die nog meer netwerken, maar die zijn er iig. ver vandaan. BVD, Jasper

Indien je nog steeds het netwerk Maikel bent dan kan je kanaal 4 proberen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan