Internet blokkeert na installatie nieuwe anti virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debbyp

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
12
Ik hoop dat ik hier op de goede plek zit voor deze vraag. Zo niet, dan hier voor mijn excuses. Ik heb gisteren de Avira anti virus op de computer gezet. Ik was er niet echt tevreden mee, dus heb ik die er af gegooid en Nod 32 anti virus systeem op gezet. Nu krijg ik echter steeds een rode internet pagina als ik sites bezoek waar ik al jaren kom. Zelfs dit forum werdt geblokkerd en het duurde 10 minuten voor ik eindelijk op deze pagina terecht kwam. Op die rode pagina staat dat de websites die ik bezoek gerapporteerd zijn als onveilig. Ook staat er dat de site ervan verdacht wordt persoonlijke en financiele informatie van de computer te halen. Ik ben gisteren de hele avond bezig geweest, maar kan geen oorzaak vinden. Als ik op "ignore this threat and continue browsing" klik, krijg ik een pagina om anti virus software te kopen. Ik heb dit een aantal jaren geleden al eens gehad toen ik de volledige Norton (anti phishing enzovoort) opzette. Alleen mijn MSN en Yahoo messenger deden het toen goed. Dat is nu ook weer het geval. Ligt het dan aan de anti virus die ik heb geinstalleerd? Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, alvast bedankt.
 
Lijkt me dat er wat anders aan de hand is. Anti-virusscanners blokkeren geen sites. Gezien je een pagina krijgt om een anti-virusscanner te kopen, lijkt me dat je spyware op de pc hebt. Kunje eventueel even een screenshot van die pagina plaatsen.

Laat de pc met de volgende twee programma's scannen;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389661
 
Hier is een screenshot van de pagina die ik steeds krijg. Ik heb met hitman pro al het een en ander kunnen verwijderen, en mijn anti virus geeft ook niets slechts aan. Volgens de anti virus ben ik virus vrij.

Probleem.jpg
 
Als ik dan op de link "ignore this threat and continue browsing" klik krijg ik de volgende pagina in beeld.

Probleem2-1.jpg
 
Ik ben zelf even bezig geweest op de computer en heb nu firefox als internet browser ingesteld en ik heb helemaal geen last van die pagina's. Ik kan gewoon internetten. Er zit denk ik dan toch iets mis in de Internet Explorer. Heel raar, want ik heb geen instelling veranderd.
 
Inmiddels al gescand met de programma's die ik aangaf? Duidelijk dat het systeem besmet is met spyware.
 
Ik heb de programma's die je aanbeveelde gebruikt en ik vond inderdaad het een en ander aan spyware. Ik hoop dat het probleem nu over is. Ik kan in ieder geval weer zonder problemen op deze site komen. Hartelijk bedankt voor je hulp. Ik neem aan dat ik die programma's regelmatig moet gebruiken om de computer veilig te houden.
 
Die programma's kun je regelmatig even een scan laten doen om de boel schoon te houden.
 
Bedankt voor de tip. Ik kan mijn internet in ieder geval weer normaal gebruiken. Heel hartelijk bedankt voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan