Internet crasht bij downloaden torrents/grote bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0676

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Berichten
12
Beste allemaal,

Sinds kort ben ik overgestapt naar Telfort internet en maak ik gebruik van het door het bedrijf geleverde Arcadyan VGV7519 modem. In principe ben ik tevreden over de behaalde internetsnelheden, maar ik ervaar problemen bij het downloaden van bestanden via torrent (via het programma uTorrent) en bijvoorbeeld ook als ik grote bestanden via programma's als iTunes en Steam download. Het internet crasht dan na een tijdje (minuut of vijf), maar nadat ik de computer opnieuw opstart of in slaapmodus zet en er weer uithaal is het internet weer terug. Ik maak gebruik van Windows 8.1. Telfort zegt mij niet te kunnen helpen, omdat ik problemen ervaar met third party software en heeft alleen aangeraden uPnP aan te zetten. Dit heb ik gedaan, maar helpt niets. Ook heb ik binnen uTorrent het aantal connecties per verbinding op een minimum gezet, maar dit helpt ook niets. Ten slotte heb ik ook nog een vast ip adres aangemaakt en via port forwarding een port aangewezen voor uTorrent, maar dit helpt ook niet. De foutmelding ik via het logbestand in de modem zie is: SYN Flood. Daarnaast zijn er constant meldingen van UDP Flood. Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Alvast hartelijk dank!
 
Probleem ligt waarschijnlijk aan USB wireless adapters

Beste allen,

Mijn probleem is helaas nog steeds niet opgelost. Wel heb ik inmiddels het vermoeden dat het niet zozeer aan de internetverbinding an sich ligt, maar aan de USB wireless adapter die ik gebruik. Op dit moment gebruik ik de TP-Link TL-WN821N usb adapter voor mijn desktop computer. Deze blijkt na een tijdje niet meer te werken en bij teveel connecties de internetverbinding te verbreken (en niet meer terug te vinden). Pas wanneer ik de computer opnieuw opstart kan de verbinding opnieuw gemaakt worden. Om dit probleem op te lossen heb ik een nieuwe wireless adapter (Cisco Linksys AE1200) gekocht, maar hier treden dezelfde problemen op. Ik maak gebruik van Windows 8.1 en heb ook de laatste drivers voor beide wifi adapters geïnstalleerd. Tevens staat op de website van TP-Link in ieder geval dat de gebruik wifi adapter Windows 8 compatible is. De wifi-verbinding zelf is goed genoeg (vijf streepjes) en het is helaas niet mogelijk om een LAN kabel van mijn modem naar m'n desktop te trekken. Kan iemand me alsjeblieft helpen, want ik kom er maar niet achter wat het probleem nou is?

Alvast dank!
 
kan je echt geen hééééle lange kabel lenen/kopen? zijn tegenwoordig niet meer zo duur. dan kan je testen of het nou echt aan je wifi of aan je computer ligt.
 
Dank voor je reactie. Toevallig heb ik dit weekend het probleem opgelost. De oorzaak voor het probleem bleek bij Windows 8.1 te liggen. Er circuleren op internet veel klachten dat het overgrote deel van de USB Wifi-adapters niet meer ondersteund worden in deze Windowsversie. Daarom heb ik Windows 8 weer geïnstalleerd en hiermee is het probleem verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan