internet delen 98se en xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazzz

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
Berichten
95
In tegenstelling tot de meesten in deze rubriek die wel een internetverbinding of bestandenuitwisseling kunnen laten lopen, lukt bij mij geen van beide.
Ik ben hier al heel lang mee bezig en weet geen raad meer.
Dacht in het begin heel makkelijk de wizard op mijn xp computer te doorlopen en daarna een diskette aan te maken en die dan op mijn 98se te installeren. Zo gezegd zo gedaan....98se schoon erop gezet en daarna de diskette laten gaan. Na de wizard kon ik nog steeds geen internet gebruiken via mijn 98se comp. Hij geeft aan dat mijn xp comp. (de host) niet bereikbaar is.
Heb al eerder te horen gekregen dat het wellicht mijn firewal (zonelabs) op de xp comp. kan zijn. Echter, deze geeft mijn netwerk netjes aan in de 'trusted zone' en op de 98se comp. heb ik nog geen firewall gezet. Een ding is ook nog het vermelden waard...ik heb op mijn xp comp. alleen sp1 draaien en geen sp2. Kan dit een reden zijn??? Nee, toch????
Zoals ik al aangaf....ik ben hier al heel lang mee bezig en heb al diverse handmatige dingen geprobeerd. Toch kan ik (het belangrijkste voor mij) nog steeds geen internet delen.
Heeft iemand de gouden tip of is het beste gewoon op de xp comp. opnieuw een netwerk opstarten en weer een diskette aanmaken en proberen?
Wie o wie?!
 
Okee, ik ben nu zo ver dat ik op mijn host bestanden kan vinden op de client. Echter dit kan niet andersom.
Ik heb op de host handmatig een ip-nummer en submasknummer moeten invoeren, want dat was niet met de netwerkdiskette gebeurd. Toch maakte dit niets uit. Ik kan nog geen internet gebruiken op de client.
Op de host heb ik binnen de firewall (zonelabs) aangegeven dat het ipnummer in de trustedzone valt, maar ook dit maakt geen verschil.
Zelf heb ik het idee dat het probleem op de host zit. Maar wat is het probleem? Mijn firewall (toch) of een configuratiefout? zoals ik al zei, zie ik mijn client wel, maar andersom dus niet.
Poging twee, wie o wie weet raad??
 
Hoe zit je thuisnetwerk in elkaar? Hoe maak je verbinding met het internet ((modem)router, adsl, inbel)?
Zonealarm op je XP is dubbelop want XP heeft al een firewall. Je zou de XP-firewall uit kunnen zetten.
Als je zonealarm uit zet, verwijder haar dan helemaal want ook al staat ze "uit", toch heeft ze invloed.
 
Ik heb de computers direct met elkaar verbonden. Mijn xp computer werkt als router voor het internet. Hij gaat via een (breedband) modem op het internet.

Ik heb zone alarm er op staan, omdat ik service pack 2 niet op mijn xp computer heb. Dit maakte de computer namelijk een stuk trager dan zonder sp2. Ik heb er verder ook absoluut geen problemen mee. Dat is de reden dat zone alarm er op staat.

Groeten,

Bastiaan
 
Om de effecten van zonealarm helemaal uit te sluiten, zou je kunnen proberen om zonealarm helemaal te deinstalleren (via configuratiescherm). Ik ben benieuwd of je client dan je host nog steeds niet ziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan