Internet delen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kafman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2006
Hallo,

Ik ben al de hele dag bezig om een netwerkje te maken tussen een vaste PC en een laptop via een cross UTP en 2 Realtek netwerkkaarten. Bovendien wil ik internet delen tussen de 2 computers waarbij de vaste PC internet ADSL ontvangt via een netwerkkaart op het moederbord. De internetverbinding op de vaste PC doet het prima.
Aanvankelijk heb ik de ‘wizard netwerk instellen’ gebruikt maar dat wilde niet echt lukken. Toen maar de methode met handmatig bijwerken van IP-adres en subnetmasker. Uiteraard gelijke werkgroepnamen ingesteld op beide PC’s en verschillende PC-namen.
In principe is het gelukt om een netwerk te maken met bestanddeling etc, want ik kan gewoon bestanden uit de gedeelde mappen tussen de 2 computers verzenden. Het probleem is echter dat ik de internetverbinding maar niet gedeeld krijg, ondanks dat ik bij eigenschappen van de internetverbinding/geavanceerd/internet-verbinding delen ‘Andere netwerkgebruikers mogen via de internetverbinding van deze computer verbinding maken’ aangevinkt heb.

Zie ik iets overduidelijks over het hoofd?

Laurens

internet delen lukt niet.

hallo.
Waarschijnlijk heb je ook een firewall draaien op je vaste pc,deze zal j ook moeten inrichten voor de laptop,dus loop dat ook even na.
En heb je de zoekfunctie al gebruikt op helpmij hier,waarschijnlijk vind je daar ook nog veel ideeen.

groetjes peter.

Ik heb al geprobeerd om de firewalls op beide computers uit te zetten, maar zelfs dat hielp niets. Ik blijf melding krijgen 'Kan server niet vinden' als ik een internetpagina open op de laptop.

kafman zei:
Ik heb al geprobeerd om de firewalls op beide computers uit te zetten, maar zelfs dat hielp niets. Ik blijf melding krijgen 'Kan server niet vinden' als ik een internetpagina open op de laptop.

Trommel eens ICS in, bij help en ondersteuning indien je XP draait, staat het perfect uitgelegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan