internet delen lukt wel , bestanden delen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

roflash

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2001
ik leg t in t kort uit:
oude situatie: 2 pc's (XP) gekoppeld aan elkaar via switch waar ook een adsl router aan hangt. internet en bestanden delen gaat prima.

nieuwe situatie:
laptop (98) aan pc2 gekoppeld via een tweede netwerkkaart in pc2. via win XP cd heb ik automatisch een nieuwe verbinding tussen pc2(xp) en laptop(98) gelegd met dezelfde submask en gateway als oude netwerkverbinding.

resultaat oude sit + laptop heeft internetverbinding via netwerk (prima!) maar in netwerk omgeving zien de pc's de laptop niet en andersom ziet de laptop geen pc's ookal heb ik schijven alle gedeeld.
probleem is dus dat ik geen bestanden kan delen en dat moet dus wel......

wie weet er een oplossing???

groetjes Ro

Interne firewall van xp uit?
Eventueel gastaccount aangezet in XP?
Kun je elkaar pingen?

Als je op de 98 naar start gaat en dan naar uitvoeren en je typt in: \\pcnaamxpmachine en drukt op OK wat gebeurt er dan?

ik snap er niks van

ik kan wel pingen maar als ik start>uitvoeren doe en ik tik de //naam van de pc in of tik //ipadres in dan geeft ie een fout melding "kan bestand niet vinden"

firewall staat uit weet alleen niet hoe ik in XP een gastaccount aanzet.

sorry ik wilde het net veranderen

klopt ik zat niet op te letten. maar goed dan nog geeft ie een fout melding,zoiets als "kan pcnaam niet vinden in netwerk........."

Ook nog een andere firewall draaien?

Zoja zet die ook eens uit

yeah!

Prima Mario ik heb de firewall van zowel de laptop als de pc uitgezet en pats in 1 keer zag ik de mappen van mijn pc op het scherm van mijn laptop. Alleen zie ik nog geen extra pc's als ik mijn netwerkomgeving open. Hoe krijg ik dit voor elkaar? het lukt me dus al wel om via start> uitvoeren bestanden te kopieren.
super!

Het probleem dat niet gelijktijdig de pc's te zien zijn ken ik maar ben er nog niet achter waar dat aan kan liggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan