internet delen via pc naar pc.

• Onderwerp starter Onderwerp starter kubi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kubi

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
hallo iedereen,

ik heb hier een laptop liggen met draadloze verbinding en vroeg me af of ik met een kabeltje internet kon doorsturen naar mijn pc zonder draadloze verbinding
ze hebben allebei windows 7 software.

ik heb het namelijk al eens geprobeerd en ik krijg op mijn pc een tekentje dat het wel is verbonden maar dat ik geen internet toegang heb.
als je er op klikt staat er onbekend netwerk, geen internet toegang en er onder staan opties waarbij je alleen kan kiezen uit breedband verbinding, maar ik weet eigenlijk niet wat dat is.
Op mijn laptop verschijnt er ook een tekentje dat ik wel normale internettoegang heb maar er onder staat ook een tekst met openbare netwerk, geen netwerktoegang.

Met voorbaat dank,

Laatst bewerkt:
Hallo Kubi. Probeer eens.

Heb je wel als netwerksoort voor thuisnetwerk gekozen? Dit kun je zien in het netwerkcentrum.
Als daar openbaar netwerk staat kun je dit veranderen door erop te klikken en voor thuisnetwerk te kiezen.

het lukt niet want ik kan wel op mijn thuisnetwerk klikken maar niet op de openbare netwerk.

Kennelijk moet je op die laptop lid worden van de bestaande homegroup, niet opnieuw een homegroup aanmaken. :(

hmmm ik heb nu op mijn pc wel verbinding maar op mijn laptop staat dat er geen internetverbinding is :D
dus voor nu is het goed zo alleen ben ik wel bang dat als ik mijn laptop afsluit ik geen internetverbinding heb op mijn pc ( als ik mijn laptop weer aan zet )
dat zien we dan wel en dankjewel manamana

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan