internet delen werkt maar sommige dingen weer niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

n00bieclimber

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
hallo ik heb thuis 2 computers een Pc en een laptop. deze gebruik ik en mijn zus regelmatig en willen daarom vaker tegelijk op internet.

omdat mijn ouders te lui zijn om een nieuwe router te kopen of een eenvoudige splitter moet ik het maar oplossen met internet delen

na een dagje of 2 "aan*****n" met beide PC dacht ik het opgelost te hebben het internet deed het. totdat mijn zus op MSN wilde aanmelden of wou inloggen bij hotmail. en natuurlijk kreeg ik weer de schuld :D (mijn zus is digibeet) dus nu moet telkens als mijn zus haar mail wil checken ik stoppen met gamen. wat natuurlijk niet kan :p.

nu even wat specs.

PC:
intel 3.0 ghz HT
1024 mb ram
uli netwerk kaart ( naar de laptop ) 10/100
Realtek netwerk kaar ( internet in ) 10/100
5 m utp cat 5 netwerk kabel.
Win xp MCE 2005 update rollup 2

laptop:
intel 2.4 ghz
1024 mb ram
geen idee denk gewoon een generic netwerk kaart.
win xp home

verder heb ik een speedtouch 510i Modem
met software 4.2 nogwat... moet je het preziezer weten hoor ik het wel.

verder heb ik als je bij eigenschappen geavanceerd internet delen en dan instellingen gaat alles toegelaten (dit werkte wel voor mijn xbox 360 om op live te kunnen) maar niet voor mijn laptop.

nou hebben jullie nog iets nodig hoor ik het graag.

ow en verder valt mijn line sync om de zoveel tijd weg. het gebeurd bij langduurig gebruik en het is te voorkomen door om een uur of 6 de modem even te resetten maar ik vroeg me af wat het kon zijn en of het te voorkomen is.

nou meestal gewoon Dawn of war. of warcraft 3 veel zwaarder dan dat wordt het niet.
en verder heb ik een trieste 1,5 mbit down en zon .25 mbit up. maar ik denk dat de bandbreedte niet het probleem is alle pagina's laden behalve als er een paswoord voor nodig is.

verder zorgd line sync (het @ tekentje op je modem) ervoor dat je informatie het op het juiste moment het net op wordt gegooid. wordt deze verstoord dan valt deze sync (synchronosatie) weg en treedt er data verlies op. dit kan gebeuren door (raar maar waar) straatlantarens die aangaan maar dat was niet het geval of een of ander iets in je meterkast maar dat heb ik ook weten te "op te lossen" door de kabel helemaal vrij van andere te leggen maar nog steeds het probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan