Internet delen werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Al Capino

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2003
Heb server 2000 op dhcp staan en internet connection sharing geactiveerd.
win2k pro op automatisch ip en dns gezet en de gateway op ip adres 192.168.0.1 (heeft ics autom. ingesteld)

werkstation maakt wel een inbelverbinding, maar dan schiet het laadbalkje een paar keer blauw en kan hij de zoekpagina niet vinden! Op server 2000 (host) kan ik wel normaal internetten.

Wie kan mij helpen?

PS: hebben jullie ook wel eens last gehad dat ics uit zichzelf gaat inbellen zonder dat ie open staat????

Dat ICS vind ik persoonlijk een onoverzichtelijk en onaangenaam iets. Ik gebruik het dan ook niet meer. In plaats daarvan gebruik ik de gratis proxyserver van AnalogX. Wat mij betreft een absolute aanrader. Simpel, klein en werkend voor ieder windows platform.

Grt,

Han

Hoi Vlaar,

Bedankt voor je reactie!

ICS is inderdaad bagger, mede dus omdat er opeens wordt ingebeld zonder dat er op de client een ie open staat.

Ik heb die analogx ook geprobeert, maar ook zonder resultaat.

Kun je me misschien de juiste instellingen van dat progje vertellen?
Alvast thanks!

Bij dat programma wordt een "readme" geleverd die alles glashelder uitlegt.
Je moet het progje installeren op de computer die contact maakt met het internet (de "server"). Wanneer je dat hebt gedaan, kun je het starten vanuit het startmenu (je kunt dit ook automatiseren, door een snelkoppeling te plaatsen in "opstarten"). Vervolgens moet je met de rechtermuisknop klikken op het icon in de taakbalk. Kies dan voor "configure". Dan verschijnt er een menu, waarin je een en ander moet instellen. In "proxy binding" geef je het IP-adres van de netwerkkaart die verbinding maakt met jouw tweede computer (die dus de internetverbinding moet delen). Bij mij is dat: 192.168.0.1
Je moet die kaart natuurlijk wel dit "vaste adres" geven via de netwerkinstellingen.
Wanneer dan ook de proxy-instellingen op de client zijn ingesteld zoals de "readme" voorschrijft, moet alles perfect werken.
HTTP (web browsers) (port 6588)
HTTPS (secure web browsers) (port 6588)
SOCKS4 (TCP proxying) (port 1080)
SOCKS4a (TCP proxying w/ DNS lookups) (port 1080)
SOCKS5 (only partial support, no UDP) (port 1080)
NNTP (usenet newsgroups) (port 119)
POP3 (receiving email) (port 110)
SMTP (sending email) (port 25)
FTP (file transfers) (port 21)

Grt,

Han

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan