internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

terbeest

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
437
Hallo helpmijers,

Ik heb een server ingericht met Red Hat 8.1 hierop wil ik graag met andere pc's (voornamelijk windows 2000 machines) internet delen. Ook wil ik graag dat ie inlogt op het 2000 domein.

Dit tweede is niet noodzakelijk, maar ik wil wel graag de linux-bak als internet gateway gebruiken. Ik heb maar 1 NIC maar ik heb ergens gelezen dat het wel moet kunnen met 1 NIC..

Iemand iedeën?
 
Geplaatst door terbeest
Hallo helpmijers,

Ik heb een server ingericht met Red Hat 8.1 hierop wil ik graag met andere pc's (voornamelijk windows 2000 machines) internet delen. Ook wil ik graag dat ie inlogt op het 2000 domein.

Dit tweede is niet noodzakelijk, maar ik wil wel graag de linux-bak als internet gateway gebruiken. Ik heb maar 1 NIC maar ik heb ergens gelezen dat het wel moet kunnen met 1 NIC..

Iemand iedeën?

Ik heb een klein beetje het idee dat dat dan misschien toch een beetje verkeerd gelezen kan zijn, zover ik weet heb je altijd 2 nics nodig of je moet bijv werken met een USB ADSL modem, waarbij je eigenlijk ook 2 nics hebt.
Wat ik begrijp van hoe je het wilt indelen is :
Code:
Internet -> Hub - > Gateway
                - > Andere machines
Ik heb het gevoel dat dit niet echt gaat, maar waarom zou je zo enorm gaan zitten kl*ten ?
Een goedkope NIC kost tegenwoordig nog maar E8,- ofzo (Realtek is heus wel goed genoeg)

Hoe zit op dit moment je verbinding in elkaar ?

edit:
Het maken van ASCII 'tekeningen' op een forum is kl*tewerk
 
Het gaat er juist om dat ik geen NIC kan inbouwen omdat het om een school project gaat... Daar doen ze altijd moeilijk over...

Het kan zeker weten met linux, maar ik weet niet meer hoe...
 
Ik weet niet of je in grafische mode mag werken, maar ik RH was er in de netwerkconfig een venster om 2 eth's aan 1 kaart te koppelen, misschien is dat wat je zoekt ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan