Internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FunZip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Hoi,

Kun je in een simpel draadloos AdHoc netwerkje tussen een client/desktop (WinXP) en een laptop (WinXP) internet delen (telefoon via modem in desktop)

Moet toch kunnen,werkt volgens mij het zelfde als bedraad met crosscable.

ThnX.

Twee draadloze netwerkkaarten kopen, maar dan moet de pc waar het modem inzit,wel altijd aan staan als je met 2 pc's tegelijk het internet op wilt.

Geplaatst door LEONEHONDA
Twee draadloze netwerkkaarten kopen, maar dan moet de pc waar het modem inzit,wel altijd aan staan als je met 2 pc's tegelijk het internet op wilt.

Oke maar dit is ook met draad.

Geplaatst door toetje33

Oke maar dit is ook met draad.

Moet toch kunnen,werkt volgens mij het zelfde als bedraad met crosscable,dit zegt de topicstarter.

Dus dan ga ik er vanuit,dat er bedoeld word een alternatief voor een crosscable.

Dus hoe bedoel je:Oke maar dit is ook met draad.???

Hoi,

Het is ook een "AdHoc" netwerkje om (soms) vanuit de tuin te kunnen internetten.Dat de server dan aangezet moet worden is geen bezwaar.

Grtzzz.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door FunZip
Hoi,

Het is ook een "AdHoc" netwerkje om (soms) vanuit de tuin te kunnen internetten.Dat de server dan aanmoet is geen bezwaar.

Nou,dan ben je gered dus.Heb je trouwens isdn of analoog?

Grtzzz.

Geplaatst door LEONEHONDA

Nu nog analoog maar over twee weken breedband kabel en dan ga ik het anders oplossen ( Wireless access point/router)

Grtzzz.

Geplaatst door FunZip

Nu nog analoog maar over twee weken breedband kabel en dan ga ik het anders oplossen ( Wireless access point/router)

Grtzzz.

Goed besluit dus :)

maar dan moet de pc waar het modem inzit,wel altijd aan staan als je met 2 pc's tegelijk het internet op wilt.

Zei LEONEHONDA,

Als je een netwerk met crosskabel aanlegt, en je geen router gebruikt, moet er sowieso een server aanstaan voordat de andere pc kan internetten, er zijn uitzonderingen bijvoorbeel het alcatel modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan