internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bredenoort

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
internet delen met buren

ik wil binnen kort mijn internet verbinding gaan delen met mijn buren. is dit strafbaar en kan de provider er achter komen doordat je meer gaat downloaden? ik zit bij planet basic met een 1024kb verbinding en geen download limiet

Laatst bewerkt:
Lees het contract van je provider eens door, volgens mij is het niet strafbaar, maar ik weet niet of het is toegestaan. Over het verbruik van je data kan ik geen antwoord geven, maar de meeste prividers werken met Fair Use Policy en als je over je data limiet heengaat zul je moeten bijbetalen.

Groeten Oossie

1: is dit strafbaar

Ligt aan welke provider je hebt en wat er in hun algemene voorwaarden staat. (Bij sommige mag het, bij sommige niet, en weer andere willen dat je speciale abbo vorm neemt)

(met de buren is zo ie zo al beetje tricky, worden weining ISP's blij van denk :D maar goed je buren of je zusje of weet ik veel als er in de voorwaarden staat dat je het internet mag delen dan mag je het delen, en met wie mag je zelf wel uitmaken dan toch)

2: kan provider er achter komen doordat je meer gaat downloaden, niet echt je kan zelf toch ook meer downloaden dus dat je wat meer MB tjes gebruikt hoeft nog niet te betekenen dat er meerdere pc's aan je internet verbinding hangen. (let wel of je geen download lemiet hebt ofzo, anders betaal je extra)

Let wel ze kunnen het aan andere dingen wel zien, maar niet aan hoeveel je download (als je bv mis configureerd etc etc ) maar over het algemeen ben je met ICS / router etc etc vrij veilig hoor :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan