Internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gaab

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Berichten
174
Is het mogelijk om internet te delen als je internetconnectie via een LAN komt?

Er zit dus simpelweg een aansluiting van de kabel in mijn netwerkkaart om te surfen. Nu had ik graag een tweede pc willen voorzien van internet. Ik ben me ervan
bewust dat dat niet lukt zonder dan de bandbreedte over 2 pc's te verdelen....

Mvg,
Gabor
 
Het is zeker mogelijk.

Je kunt nog een netwerkkaart in die pc zetten en dan middels een crosscable een andere pc voorzien van internet.

Maar je kunt ook een router daarvoor gaan gebruiken.

Zoek eens op helpmij op internetdelen aangezien deze vraag al wel vaker voorgekomen is
 
moet deze cross-cable dan net niet in de input van de netwerkkaart van de andere pc steken? ik dacht net dat dat het probleem zou zijn...
 
Middels de crosslink verbindt je de pc waar het internet op binnenkomt met de andere pc

Dus in 1 netwerkkaart komt de kabel van je provider en in de 2e netwerkkaart gaat dus de cross naar de andere pc
 
wat mario bedoeldt

Hoi,wat mario bedoeldt op pc 1 heb je 2 netwerk kaarten nodig,op pc 2 eentje
dus op pc 1 de eerste netwerk kaart komt je provider binnen via internet delen wordt op pc 1 de tweede netwerk kaart gebruikt om met pc 2 via de crosslink cable internet/bestanden/printer te delen
 
ja zo is het maar net.
pc A 2 netwerkkaarten
pc B 1 netwerkkaart

Pc A kabelaansluiting in 1ste netwerkkaart en crosskabel in de tweede
pc B crosskabel in je netwerkkaart

nu moet je zorgen dat internet delen aanstaat en dat je firewall dit toestaat. Ook moet je als je met pc B op internet wilt pc A aan hebben staan. Wil je dit niet dan zou ik een router aanschaffen. Dan hebben beide pc's 1 netwerkkaart nodig. dan gaat je kabelaansluiting in de ingang van je router en gaat er vanaf elke pc een kabel naar de uitgangen van je router en klaar is kees
 
En met een router is dat allemaal niet nodig???
 
doet nu even niet terzake, maar met een breedband connectie heb je genoeg om te delen , het internet van een breedbandconnectie is meer dan snel genoeg, het zijn vaak de servers(sites) die traag zijn;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan