internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een netwerk gemaakt met 4 computers waarvan 1 met win xp pro en de rest win 2000.
In een computer met win 2000 dat is zeg maar de server en daar zitten 2 netwerkkaarten in een voor het netwerk en de ander sluit ik de adsl modem router op aan. dan heb ik op die ene computer internet maar hoe krijg ik nu internet op de andere computers want die hebben maar 1 netwerkkaart. Het netwerk heb ik gemaakt zonder hub of switch.BVd Gr harry

Je zult toch moeten gaan werken met een hub of switch om op alle pc's internet te krijgen

Nou daar geloof ik niets van je kunt prima internet delen zonder switch of hub. Je moet echter je "server constant aan laten staan en het ipadres van je server in de andere PC's aangeven als standaard gateway, en dan moet het geen probleem wezen succes!:o

Het is in jouw geval (je hebt immers geen wireless) zeker het gebruik v.e. hub noodzakelijk. Op die ene pc waar 2 netwerkkaarten zitten, worden de router en de hub op die kaarten aangesloten. Vervolgens gaan 3 UTP-kabels naar de 3 andere pc's, zodat die 3 pc's ook over internetverbinding kunnen beschikken.

Dennis.

Geplaatst door wilber58
Nou daar geloof ik niets van je kunt prima internet delen zonder switch of hub. Je moet echter je "server constant aan laten staan en het ipadres van je server in de andere PC's aangeven als standaard gateway, en dan moet het geen probleem wezen succes!:o

Tja het is nu eenmaal wel zo. Met 2 pc's geen probleem maar met 4 wordt het moeilijk tenzij jij een goede handleiding hebt hoe je 4 pc's zonder hub gelijktijdig op internet krijgt

Bedankt dus als ik een switch er tussen zet is het geen probleem om ze allemaal op internet te krijgen

Dan is het internetdelen aanzetten en het zou gelijk moeten werken

Geplaatst door m@rio

Tja het is nu eenmaal wel zo. Met 2 pc's geen probleem maar met 4 wordt het moeilijk tenzij jij een goede handleiding hebt hoe je 4 pc's zonder hub gelijktijdig op internet krijgt

Zeg mario, als je zo`n handleiding kan bemachtigen, laat mij het dan weten, ik wil dolgraag over zo`n handleiding beschikken, revolutionair:D :D :D

Ik wacht op wilber aangezien die zegt dat het kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan